Hirdetés
Hirdetés

Bizalom a közös innovációban

|

Ügyfeleivel és partnereivel együtt emberközpontú digitális jövőt épít a Fujitsu, amelyben mindenki biztonságban érezheti magát, mondták a vállalat régiós vezetői Budapesten. A szállító márciusban jelentette be, hogy a transzformáció részeként üzleti modelljét is átalakítja, ami a magyar piacra is kihat, ezért Juan Porcart és Knuth Molzent a folyamat előrehaladásáról kérdeztük.

Bár az élet minden területét átható digitális technológia előnyei nyilvánvalóaknak tűnnek, az érzékeny, személyes és üzleti adatok kezelését, valamint a mesterséges intelligenciával (AI) felruházott rendszerek működését a felhasználók továbbra sem látják át megnyugtató mértékben, ami aggodalommal és bizalmatlansággal tölti el őket, derült ki a kutatásból (Global Digital Transformation Survey Report 2019), amelyet a Fujitsu Future Insights 900 nagy- és középvállalati felsővezető körében készített különböző iparágakban Észak-Amerika, Európa és az ázsiai, csendes-óceáni térség kilenc országában a digitális átalakulás eredményeinek és megítélésének felmérésére.

Hirdetés

A tanulmány szerint a vállalatok 87 százaléka lépett már a digitális transzformáció útjára, amelyen a pénzügyi szektor és a szállítmányozás szereplői jutottak a legmesszebbre. Ebben a két iparágban a cégek közel fele a kezdeményezések kedvező kimeneteléről, a beruházások mérhető megtérüléséről is be tudott számolni. A megkérdezett döntéshozók 72 százaléka ugyanakkor attól tart, hogy vállalatának érzékeny adatait, például az ügyfelek személyes adatait más szervezetek saját céljaikra használják fel anélkül, hogy ehhez hozzájárulást kértek vagy kaptak volna. Megosztottak a válaszadók a mesterséges intelligencia megbízhatóságának kérdésében is. A felsővezetők 63 százaléka mondta például a felmérés során, hogy jobban megbízna az AI-rendszerekben, ha azok nem fekete dobozként működnének, hanem legalább lényegi pontokban megvilágítanák, milyen lépéseken át jutottak a meghozatalra javasolt döntésig. A megkérdezettek 66 százaléka jelezte azt is, hogy nagyobb bizalommal viseltetne olyan vállalatok iránt, amelyek közzéteszik az AI használatát szabályozó etikai kódexüket.

Juan Porcar értékesítési igazgató, Fujitsu EMEIA

Elhivatottság a fenntarthatóságra
Bizalomra épül az üzlet amióta világ a világ, és nincs ez másképp a digitalizáció korában sem - mondta lapunknak Juan Porcar, a Fujitsu EMEIA értékesítési igazgatója a portfóliófókuszú országokban, aki magyarországi partnereknek tartott előadást a cég technológiai stratégiájáról és jövőképéről. A két ember közötti, személyes bizalomra épülő tranzakciók száma azonban eltörpül a közvetítők - bankok, tőzsdék, kártyakibocsátók, kereskedők vagy például kormányzatok - közreműködésével létrejövő tranzakciók tömege mellett, mivel a beléjük helyezett intézményi bizalom lehetővé tette, hogy a felek világméretben is gyorsan és könnyen köthessenek üzletet, intézhessenek ügyeket egymással.

A digitalizáció hatására azonban az üzleti-intézményi világ gyors és gyökeres átalakuláson megy keresztül, a szervezetek tömeggyártott, egyenméretű termékek ellátására összpontosító szállítóiból az ügyfelek és a polgárok egyedi igényeire szabott megoldások szolgáltatóivá fejlődnek, amelyeket partnereikkel közösen, iparágakon átívelő ökoszisztémákba csoportosulva hoznak létre. Minthogy a tranzakciók és ember-gép interakciók túlnyomó többségét már ma is intelligens, automatizált rendszerek bonyolítják le, illetve segítik, és a jövőben ez még inkább így lesz, az intézményi bizalmat szabályozással és technológiával is erősíteni kell, mert megrendülése vagy hiánya - miként arra a Fujitsu kutatása is rávilágított - a további digitális transzformáció, üzleti és társadalmi fejlődés kerékkötőjévé válhat, mondta az értékesítési igazgató. A folyamat letéteményeseként a Fujitsu például pár éve kifejlesztett egy tudásgráfnak nevezett technológiát, amellyel az AI meg tudja magyarázni, hogy a kapott adatokból és információkból kiindulva milyen logikai úton jutott el a kapott eredményig.

Idén júliustól elérhetővé vált a Fujitsu egyik legfrissebb fejlesztése, a Design the Trusted Future by Data x AI keretrendszer is, amelyben projekttapasztalataira és rendszertervezési kompetenciáira építve folyamatokat, módszereket és csúcstechnológiás termékeket, szolgáltatásokat ad a vállalatoknak a bizalmat erősítő, emberközpontú üzleti megoldások létrehozásához. A Data x AI keretrendszer a feltevések megfogalmazásától és az adatmodellek elkészítésétől kezdve az AI-rendszerek tanításán át a kapott eredmények munkafolyamatokba visszacsatolásáig végigvezeti a szervezeteket a teljes folyamaton, akár üzleti céljaikat érnék el, akár társadalmi problémákra keresnek megoldást, vagy az emberiség legnagyobb kihívásait válaszolnák meg.

A globális felmelegedés, a gyorsuló urbanizáció és különösen a nyugati társadalmak elöregedése is ilyen kihívás, ezért fenntartható megoldásokat kell találnunk. A Fujitsu az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak (UN Sustainable Development Goals) eléréséhez kíván hozzájárulni, amikor szolgáltatásközpontú vállalatként ügyfeleivel és partnereivel közösen egy befogadó és fenntartható, emberközpontú és intelligens társadalmat épít, mondta Juan Porcar. A bizalom és a fenntarthatóság is olyan, mint a biztonság: a tervezés első szakaszától kezdve be kell építeni az IT-megoldásokba, mert utólag hozzájuk adva már egyik sem lenne az igazi.

Knuth Molzen régióigazgató, Fujitsu EMEIA

Kompetenciák régiós konszolidálása
A bizalom erősítése a technológiai és üzleti partnerek között is alapvető, mert digitálisan átalakuló világunkban ma már egyetlen vállalat sem tudja egyedül kiszolgálni az ügyfelek igényeit, szögezte le Juan Porcar. Mint arról korábban beszámoltunk, a Fujitsu tavaly novemberi, Münchenben megtartott éves konferenciáján jelentette be, hogy digitális átalakulásában technológiai hagyományait ápolva szervezeti felépítését és működését tekintve is szolgáltatásfókuszú szállítóvá fejlődik.

Termékfejlesztését például világszinten integrálja a japán gyártó, ami azt jelenti, hogy az egyes technológiai területek a világ különböző pontjain kapnak központokat. Így talált otthonra Vancouverben a mesterséges intelligenciát fejlesztő központ, a Fujitsu Itelligence Technology, illetve kapott kettős központot a kiberbiztonsági megoldások fejlesztése Londonban és Tokióban. A stratégia hasonlóan fontos eleme, hogy a Fujitsu a globális felhőszolgáltatókkal - az Amazonnal, a Microsofttal, a Google-lal és a VMware-rel - fűzi szorosabbra együttműködését. Digitális üzleti platformját fejlesztő RunMyProcess üzletága például idén augusztusban a Google Cloud technológiai partnerévé vált, így a G Suite felhasználói a Fujitsu platformján még gyorsabban integrálhatják rendszereiket és automatizálhatják alkalmazásaikat.

Transzformációjának részeként a Fujitsu az Indiát is magába foglaló európai, közel-keleti és afrikai (EMEIA) régiójában is a szolgáltatásközpontúság jegyében alakítja át szervezeti felépítését és működési modelljét, hogy a piaci trendekhez igazodva nagyobb teljesítményt és hatékonyságot érjen el, és tovább növelje versenyképességét.

- A Fujitsu továbbra is vezető infrastruktúra-szállító marad, stratégiánknak ez ugyanolyan alapeleme, mint a szolgáltatásközpontúság, mivel a szolgáltatások is informatikai infrastruktúrán futnak - mondta lapunknak Knuth Molzen, aki az EMEIA térségen belül a Fujitsu terméküzletágának hármas számú alrégióját vezeti, ahová Magyarország is tartozik.

Változik, fejlődik viszont az infrastruktúra felépítése, a szolgáltatási modell, amelyben működik. Mivel a piacon a hibrid felhőkörnyezetek kerülnek előtérbe, új architektúrák jelennek meg, mint amilyen a Fujitsu kvantumihletésű DAU (Digital Annealer Unit) és mélytanulást gyorsító DLU (Deep Learning Unit) processzora is, valamint a szolgáltatások egyre szorosabban összekapcsolódnak a rendszerekkel, ahogyan azt a japán gyártó májusban bemutatott PRIMEFLEX for Microsoft Azure Stack integrált megoldása is mutatja.

Szakmai kompetenciáit is ennek megfelelően vonja össze térségünkben a Fujitsu, és a folyamat részeként olyan üzleti területeit is szolgáltatóközpontokban konszolidálja, mint például a pénzügy és a HR. A szolgáltatásokhoz fűződő kompetenciák további bővítéséhez szükséges beruházásokat a japán gyártó azon országokban folytatja, amelyekben ez a szegmens már jelenleg is fejlettebb, mint más piacokon. Magyarországon, ahol a Fujitsu nagyon erős infrastruktúra-kompetenciákkal bír, és bevételeinek 90 százaléka eddig is az itteni partnereken keresztül értékesített, bevezetett és támogatott termékekből származott, nem épít ki szolgáltatáskompetenciákat, hanem teljes egészében indirekt értékesítési modellre áll át, amelyben a magyar leányvállalatának szakértői továbbra is ugyanúgy támogatják az ügyfeleket és a partnereket, mint eddig tették.

Más szóval a megvalósítást minden esetben a partnerek végzik majd, de a magyar leányvállalat tanácsadói és technikai támogatása változatlanul közvetlen lesz, beleértve a Fujitsu régiós DTC digitális transzformációs központjainak és más szolgáltatáskompetenciáinak elérését is. Knuth Molzen a szolgáltatások, az AI-alapú megoldások keresettsége folytán arra számít, hogy a Fujitsu az eddiginél is több rendszert, infrastruktúra-megoldást fog értékesíteni régiónkban.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.