Hirdetés
. Hirdetés

Campus: készül a Facebook egyetemi verziója

|

A cég a jelek szerint visszatér a gyökereihez és olyan felületet szeretne létrehozni a platformon belül, melyet a felsőoktatásban tanulókra optimalizál.

Hirdetés

Azt valószínűleg a legtöbben tudják, hogy a mostanra szinte megkerülhetetlen közösségi felületet, amelyet jó ideje Facebook néven ismerünk, Mark Zuckerberg eredetileg belsős egyetemi hálózatként alkotta meg Thefacebook néven. Úgy tűnik, hogy a cég most visszatér oda, ahonnan indult, és külön ágazatot indít, hogy az egyetemi hallgatóknak könnyebben menjen a virtuális ismerkedés, önszerveződés.

Hirdetés

A vállalat nemrég jelentette be, hogy egyelőre Amerika harminc egyetemén kezdi meg a Facebook Campus nyilvános tesztelését. Nem véletlen, hogy a fiatalabb korcsoportnak állt elő a vállalat egy fejlesztéssel, hiszen az utóbbi években ebben a demográfiai rétegben esett hatalmasat a Facebook népszerűsége.

Az új felületet a Facebookon belül érhetik majd el a hallgatók miután regisztrálták hivatalos egyetemi e-mail-címüket, melynek a valami@valami.edu formátumnak kell megfelelnie. A Campus a Facebookon belül, a "More" menüpontban érhető el, hasonlóan a Watch, Dating, Gaming, News, Marketplace és hasonló speciális aloldalakhoz.

"Egy olyan terméket szerettünk volna létrehozni, ahol az iskolatársak könnyedén találkozhatnak egymással, új kapcsolatokat alakíthatnak ki, és egyszerűen kezdeményezhetnek társalgásokat." - mondta a Campus termékmenedzsere, Charmaine Hung. 

Emellett azt is kifejtette, hogy a koronavírus idején még fontosabb szerepe lehet a felületnek, hiszen rengeteg egyetemen távoktatás kezdődik meg ősszel, így fontos hogy a hallgatók számára legyen egy közösségi tér. Az ismerkedés azért is lehet egyszerűbb a Campuson belül, mert saját oldalunkon csak azokat érhetjük majd el, akik velünk egy egyetemen tanulnak, emellett részletesen kereshetünk egyetemi órákra, klubokra, szakkörökre és egyéb csoportokra, így könnyebben megtalálhatjuk azokat, akiket szeretnénk.

Kifejezetten érdekes húzás, hogy a Campus főoldalán nem jelennek majd meg hirdetések, és a hirdetők nem tudják kifejezetten a Campus felhasználókra targetálni reklámjaikat sem. A hirdetési ajánlások itt is úgy működnek majd, mint a Facebookon, tehát érdeklődés szerint ajánl majd reklámokat illetve boostolt tartalmakat a felhasználóknak, így ha például az egyetemen egy főzőcsoportba jelentkezünk, akkor az alapján kaphatunk személyre szabott hirdetéseket - de ezeket is csak a saját hírfolyamunkon belül.

Nem tudjuk, hogy a Campus mikor válik világszerte elérhetővé, de a 30 egyetemen elinduló program jelenleg csak tesztüzemmód, tehát feltételezhetően még odébb van, mire a Facebook a hazai egyetemisták körében is elindítja a speciális szolgáltatását.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.