Hirdetés
. Hirdetés

Cenzúrázták Kínában a Wall Street Journalt

|

Úgy tűnik csak a kínai nyelvű kiadás vált nemkívánatossá a cenzorok számára.

Hirdetés

Némi fekete humorral élve mondhatni tisztességes piaci versenyt teremtve a Bloomberg és The New York Times után a kínai nagy tűzfal cenzorai a hétvégén elérhetetlenné tették a helyi lakosok számára a The Wall Street Journal online kiadásának kínai nyelvű változatát. Sejthetően a technikailag Hong Kongból üzemelő kiadvány „betiltása” derült égből villámcsapásként érte a kiadót, a releváns hatóság szokás szerint semmiféle tájékoztatást nem nyújtott a közelgő vészről.


A jelenlegi értesülések szerint ettől függetlenül az angol nyelvű WSJ továbbra is elérhető a helyi internetezők számára, amelyből fakadóan a cenzorok nem kívánják teljesen ellehetetleníteni az üzleti kiadvány kínai műveleteit, inkább csak az olvasóközönség tájékozódási lehetőségeit próbálják szűkíteni. Egyelőre nem tudni, hogy a tiltást meddig kívánják fenntartani az illetékesek.


Kapcsolódó érdekesség, hogy idén januárban a WSJ és New York Times nemzetközi botrányt indítottak annak lehozásával, hogy a számítógépes rendszereikben jó ideig kínai kormányzathoz köthető hackerek garázdálkodtak, akik a jelek szerint elsősorban a helyi forrásaik kilétére voltak kíváncsiak.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A Project029 Magyarország Kft. közleménye
Bezár