Hirdetés
. Hirdetés

Elsőszámú kihívó

|

Vállalati menedzselt adatszolgáltatásokkal jelent meg a hazai piacon a Vodafone. E lépéssel olyan, elsőszámú versenytársra talált az inkumbens szolgáltató, amely országosan nyújt konvergens mobil- és vezetékes szolgáltatásokat.

Hirdetés

Három elemből áll a szolgáltatáscsomag. A pont-pont közötti bérelt vonali összeköttetés szimmetrikus, menedzselt adatkapcsolatot épít fel két helyszín között. A bérelt vonali internetszolgáltatás mindkét irányban azonos sávszélességet biztosít a telephelyek számára. A virtuális magánhálózattal (IP VPN) jellemzően a sok telephelyes cégek csatlakozhatnak az internethez, csillagpontos kialakítással, egyetlen internetkilépési ponttal. A Vodafone öt év alatt a menedzselt szolgáltatások piacán 10 százalékos részesedést szeretne elérni - tájékoztat Király István vállalati szolgáltatásokért felelő vezérigazgató-helyettes.

COMPUTERWORLD: Miért mostanra időzítette a vezetékes adatszolgáltatási piacon való megjelenését a Vodafone Magyarország?

KIRÁLY ISTVÁN: Egyrészt most jutottunk el a fejlesztésekben oda, hogy műszakilag képesek vagyunk belépni erre a piacra, másrészt olyan léptékű konvergenciát látunk a vezetékes és a mobil vállalati igények között, hogy a lépésünk most vált célszerűvé. A vezetékes és a mobilszolgáltatások vállalati büdzséje külön-külön eljutott arra a szintre, amit már nagyon nehéz minőségi kompromisszum nélkül csökkenteni. Ha azonban a kettőt összevonjuk, a vállalati infrastruktúrában találhatunk olyan területeket, amelyeket nem használnak a cégek, mégis fizetnek érte. Ezek elhagyásával, illetve új műszaki megoldásokkal korszerűsíteni lehet a kommunikációs infrastruktúrát, és akár még a költségek is csökkenthetők.

CW: Miben kínál mást, többet a nagyvállalatoknak a Vodafone Magyarország, mint a többi szolgáltató?

KI: Érdemben ma konvergens vezetékes és mobilszolgáltatást a Vodafone-on kívül csak az inkumbens szolgáltató tud adni. A többi szolgáltatónak vagy van vezetékes infrastruktúrája, de nincs mobilja, vagy van mobilinfrastruktúrája, de nincs vezetékese. A vezetékes menedzselt adatszolgáltatások kombinációja a mobilszolgáltatással teljeskörű távközlési infrastruktúrát ad a vállalatoknak. Másodikként léptünk ezzel a kínálattal a piacra, így gyakorlatilag az inkumbens szolgáltatónak mi leszünk az első számú kihívói.

CW: Mely vállalati kör képezi az elsődleges célpiacot?

KI: A 3500 nagyvállalat, valamint a kis- és középvállalati szektor felső sávjába tartozó 2500-3000 cég. Jellemzően tehát a 250-nél több főt foglalkoztató szervezetek, függetlenül attól, hogy egy vagy több telephellyel rendelkeznek.

CW: Tervezik-e a közel 9000 kilométeres optikai gerinchálózat továbbfejlesztését?

KI: Nem. Az adathálózati piacra való belépést érintő nagy technikai fejlesztések már elkészültek. A gerinchálózat bővítését a későbbiekben az indokolhatja, ha kapacitása szűkössé válik.

CW: Jelent-e többletköltséget az ügyfeleknek, ha a végpont elérése nem megoldható vezetékkel?

KI: Bárhova ki tudunk építeni mikrohullámú kapcsolatot, de ha az ügyfél ezt nem akarja, más szolgáltatótól nagykereskedelmi megállapodás keretében megvásárolhatjuk a vezetékes elérési hálózatot. A szolgáltatást ilyenkor is egységes hálózatmenedzsmenttel nyújtjuk. Mindez nem jelent feltétlenül többletköltséget az ügyfélnek. A nagyvállalati körnél egyébként nemcsak az elérés lehetősége, hanem az elérés minősége - például a nagyobb sávszélesség - is kulcskérdés. Általánosságban nehéz tehát a kérdésre válaszolni, minden esetet egyénileg kell megvizsgálni. Hangsúlyozni szeretném, hogy a Vodafone szolgáltatásában nincs benne az a lehetőség, hogy a ma meglévő hálózatot olcsóbban reprodukálja az ügyfél számára. Egyértelműen nem költségalapú versenyt szeretnénk, hanem minőségalapút.

CW: A nemrég elnyert frekvenciablokkot az elérési hálózathoz is felhasználják majd?

KI: Rövid távon biztosan nem.

CW: Várakozásaik szerint a három szolgáltatás közül melyikre lesz a legnagyobb kereslet?

KI: A legnagyobb darabszámot valószínűleg a bérelt vonali internetszolgáltatás érheti el. A bevétel szempontjából az IP VPN-t várom a legerősebbnek.

CW: A megrendeléstől számítva jellemzően mennyi idő alatt indítható el a szolgáltatás?

KI: A szerződés aláírásától számítva 30-90 nap alatt, az adott telephely technológiai jellemzőitől függően. Szélsőséges esetben, ha például az optikai kábelnek ki kell ásni a helyét és ehhez a megfelelő engedélyeket is be kell szerezni, előfordulhat 6 hónapnyi várakozás is. A jellemző gyakorlat azonban egyáltalán nem ez.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.