Hirdetés
. Hirdetés

Esélylesők és technológiai trendek

|

A jelenlegi hazai gazdasági helyzetben a kis és közepes vállalatoknak egyáltalán nem könnyű megőrizni vagy javítani a piaci helyzetüket. A változó technológiai környezet azonban folyamatosan esélyeket teremt a számukra.

Hirdetés

Az európai kisvállalkozói intézkedéscsomag (SBA) alapján – a kormány által összeállított – tavalyi értékelés szerint (lásd az ábrát) Magyarország tízből nyolc területen még mindig elmarad az uniós átlagtól, s az innovációban különösen rosszul állunk, azaz a hazai kkv-nek volna hová fejlődniük.

Habár a vállalati szférában foglalkoztatottak több mint 70 százaléka ezeknél a cégeknél dolgozik, az olyan környezeti elemeket, mint a közigazgatás, a közbeszerzések, a finanszírozáshoz való hozzáférés stb., nem képesek a javukra megváltoztatni. Az átalakuló technológia azonban számos lehetőséget teremt a számukra, amelyek megragadása a versenyképességük javulását eredményezheti.

 

Tapasztalatok szerint a kis-és középvállalatok között azok képesek a gyorsabb növekedésre, amelyek többet törődnek az új technológiák hasznosításával a versenyelőny megszerzése érdekében. Az SMB Group nemzetközi felmérése azt mutatja, hogy e kör 85 százaléka szeretné emelni a technológiai kiadásait – igaz, 42 százalék csak abban az esetben, ha a bevételei emelkedésnek indulnak. A cégek azonban látják a növekedés és a technológia alkalmazása közötti összefüggést.

A mobilhatás a legerősebb

A technológiai fejlesztéseken belül a legnagyobb hatást a mobilizáció gyakorolja a kisebb vállalatokra. Ma már minden ötödik munkavállaló használ valamilyen mobilalkalmazást a munkája során, s minden harmadik üzleti célú honlap már mobilbarát kialakítású. A legtöbb cég pedig engedélyezi, hogy az alkalmazottai saját mobileszközeiket használják munkára. Ugyanakkor – habár a mobilizáció jelentős mértékben megnövelte e cégek rugalmasságát – a kkv-k általában még nem tették stratégiájuk részévé a mobilfejlesztéseket, akár az ügyfelek kiszolgálásáról, akár a céges folyamatok hatékonyságának növeléséről beszélünk. Például nem terjedt el a mobileszköz-menedzsment sem, ami pedig a felhasználást költségkímélőbbé és biztonságosabbá tenné.

Ezek a vállalkozások jelentős hasznot húzhatnak a közösségi hálózatok lehetőségeinek kiaknázásából is. A kkv-k bő negyede az SMB Group szerint keményen dolgozik ezen és stratégiai eszközként tekint a social mediára, de a felhasználó cégek aránya már a 60 százalékot közelíti.

A közösségi hálózatok azonban sok időbefektetést kívánnak, ami csak akkor térül meg, ha a cégek konkrét üzleti célok elérése érdekében tevékenykednek ezeken a platformokon. A technológiai szállítók sokat tehetnek e szféra fejlődése érdekében, ha olyan megoldásokat és szolgáltatásokat tesznek elérhetővé, amelyek megkönnyítik a közösségi felületeken folytatott tevékenységek koordinálását, integrálását, és javítják e munka idő- és költséghatékonyságát.

Integráció és adatelemzés
Az utóbbi idők egyik legfontosabb kulcsszava az integráció, különösen a nagyobb vállalkozások számára. A felhőalkalmazások megjelenése ennek szükségességét különösen kiemelte, hiszen a különféle platformokon működő céges alkalmazásoknak megfelelően kell kommunikálniuk egymással a cég zavartalan működése érdekében. A kisvállalatoknál ez kevésbé jelent megoldandó problémát, és kevésbé villanyozza fel őket, mint a mobilizáció és a közösségi média, hiszen az integrációval a termelékenységüket vagy a döntéshozatal hatékonyságát nem képesek nagyléptékben fokozni.

Ezért az általános integrációs megközelítés helyett pragmatikus megoldások után néznek, az iparág-specifikus munkafolyamatok integrációja után fognak érdeklődni, és az adataik minőségének javítását igyekeznek elérni. Egy olyan világban, ahol a „mobilizáció-közösségi média-felhő” hármas erős hatással van a működésre, hatalmas mennyiségű adat keletkezik. Emiatt a kisebb cégek is rákényszerülnek, hogy biztonsági, adatmentési, szerver- és desktop-virtualizációs megoldásokba is fektessenek.

Hirdetés

A kkv-k azt is felismerték, hogy a náluk termelődő, vagy az általuk megszerezhető adatok elemzésével – hasonlóan a nagyokhoz – képesek előnyösebb versenypozíciót kialakítani. E cégek közel ötöde ezért már beruházott valamifajta üzletiintelligencia-alkalmazásba, elemző megoldásba, s e társaságok következésképpen az elemezésekhez szükséges ismeretek oktatása iránti igényt is generálnak.

A kkv-k különben mindinkább olyan partnereket keresnek, amelyek folyamatosan segítenek nekik eligazodni a technológiai területen – a virtualizációtól a biztonsági kérdéseken át az üzleti alkalmazásokig. Erre azért van szükségük, mert számosan ráébredtek, hogy nem magányos harcosként akarnak megélni a piacon, hanem ökoszisztémákhoz vagy nagy cégek beszállítói köréhez szeretnének csatlakozni, amelyek nagyobb üzleti biztonságot jelentenek számukra. Ehhez pedig el kell érniük az együttműködéshez szükséges színvonalat.

A gyorsaság ereje
Ha az átfogó trendektől a gyorsan mérhető fejlődést hozó lépések felé tekintünk, pár elem kiviláglik. A legfontosabb talán, hogy ott, ahol sikerül gyors hozzáférést adni az információkhoz, a munkatársak képesek megalapozottabb üzleti döntéseket hozni, s ez minden közepes és kisvállalat számára alapvető a jó működéshez. Ennek egyik technikai sarokköve a hálózat, amely ha lassú, ha gyakran lefagy és nem biztonságos, akkor nem teszi lehetővé a gyors cselekvést, ami a lehetőségek és a bevételek kisebb-nagyobb részének elvesztéséhez vezet.

Ott, ahol korábban elegendő volt például egy egyszerűbb hub-alapú hálózat, egy idő után rendszeressé válhatnak a lassulások, hiszen az információforgalom általánosságban növekszik, többek között egyre több nagyméretű fájlt kell továbbítani vagy letölteni. Egy új, nagyobb teljesítményű hálózat jelentősen lecsökkentheti a válaszidőt, s ezzel a munkatársak gyorsan elérhetik például az ügyfelek, a szállítók, a folyamatok elemzésére alkalmas alapvető üzletiintelligencia-erőforrásokat. A technológia így előnyt adhat az ügyfelekkel és konkurensekkel szemben a kereskedőknek vagy brendmenedzsereknek, s ez elég hozzá, hogy a cég új piacokra törhessen be az értékesítési csapat méretének jelentős növelése nélkül.

Bárhol és bármikor
A mobilizációs technikák megjelenésével jelentős mértékben átalakult a munkavégzés folyamata. A munkatársak egyre kevesebb időt töltenek az irodák bekábelezett környezetében, s a legkülönbözőbb helyekről (repülőtérről, gépkocsiból, hotelből, otthonról stb. szeretnének hozzáférni az információkhoz és a munkájukhoz nélkülözhetetlen alkalmazásokhoz.

Ez a fajta a munkamódszer egyre jellemzőbb lesz a kis és közepes vállalatokra, amelyek például a közlekedési és irodai költségek megtakarítása miatt mindinkább felhatalmazzák az alkalmazottaikat az irodán, telephelyen kívüli munkavégzésre. Egy mozgásban lévő üzletkötő például nem szívesen veszítene azzal időt, hogy állandóan visszatér a szükséges információk letöltése miatt a céghez. Helyben és azonnal tudni akarja a szükséges adatokat, ismerni szeretné a legfrissebb elemzéseket.

Ezért az IP-alapú hálózatokhoz való folyamatos kapcsolódás lehetősége létkérdés, mert a felhasználók el akarják érni az üzletiintelligencia-, a CRM- vagy az értékesítési alkalmazásokat, illetve látni szeretnék az e-mailjeiket és az instant üzeneteiket. A Cisco elemzése ezért egységes IP-hálózat megteremtését látja célszerűnek még a kis és közepes cégeknél is, mert ez könnyen elérhetővé teszi az applikációs adatokat, illetve támogatja a hang- és videoalkalmazásokat is. A virtuális magánhálózat pedig biztonságossá teszi a távoli és mobil hozzáférést is.

Együttműködni és megfelelni
Ahol nincs jó együttműködés egy szervezeten belül, ott biztosan lehet számítani a károkra, amely a gyenge hatékonyságból, a jó ötletek elsikkadásából, a gyenge munkamorálból vagy az értékes emberek elvándorlásából fakad. Ez különösen érzékeny kérdés, ha sokan töltik a munkanapjukat a cég kapuin kívül, és a hatékony együttműködés nélkül rengeteg idejük megy kárba, ami rendkívül frusztráló. A jó együttműködésnek nemcsak szervezeti, hanem technikai feltételei is vannak. Az adatok, információk és alkalmazások folyamatos elérése, az interaktív naptárrendszer működése, a videokonferencia-szolgáltatások megléte, az IP-telefónia alkalmazása, a csoportmunkaeszközök elérhetősége, a BYOD keretében használt mobileszközök megfelelő támogatása stb.

A jogszabályi előírásokat mérettől függetlenül minden cégen számon kérhetik. Elsősorban is tiszteletben kell tartani az ügyfelek, fogyasztók privát szféráját. Ágazatoktól függően a vállalatoknak sokféle előírást kell betartaniuk, de azokon a helyeken, ahol személyes vagy más érzékeny adatokat kezelnek, a szigor mindig sokkal erősebb. A kis cégek ezért versenyelőnyt teremthetnek azzal is, ha felkészülnek ezek maradéktalan teljesítésére, amivel új üzleti lehetőségeket nyitnak meg.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.