Hirdetés

Felhő gombnyomásra

|

Ha egyetlen mondatba próbálnánk sűríteni az Open World 2014 bejelentés-áradatát, akkor az így hangozna: a konferencia a transzformációról szólt. A globalizáció, az adatrobbanás, a mobilitás és a felhő térhódítása miatt a vállalatoknak meg kell újulniuk, hogy egyáltalán túlélhessenek. Az Oracle ezt most nagyon megkönnyítette nekik.

Át kellett ehhez először alakulnia magának a gyártónak is, ami a San Franciscóban múlt héten lezajlott konferencián bemutatott termékekből és szolgáltatásokból, a fejlesztésüket összefogó stratégiából ítélve sikerrel megtörtént.

Az Oracle Database Cloud Service (a részét képező Database Instance as a Service) és a WebLogic Java Cloud Service debütálásával – amely mostantól elérhető az Oracle Database 12c és 11g verziójához –, teljessé vált a cég felhőplatformja. A vállalatok így néhány kattintással a felhőbe migrálhatják adatbázisaikat és alkalmazásaikat anélkül, hogy ehhez akár egy sornyi kódot át kellene írniuk – hangsúlyozta Larry Ellison vasárnapi nyitóelőadásában, majd kedden ugyanezt élőben demózta is.

Hirdetés

– A továbbfejlesztett Oracle Cloud Platform 2014-gyel nemcsak azt akartuk elérni, hogy az adatbázis és az alkalmazás gombnyomásra a felhőbe legyen migrálható, hanem egyúttal modernizálódjon is, amennyire csak lehet, minden fejlesztés nélkül – mondta Larry Ellison. – A felhőbe migrált adatokat ezért automatikusan tömörítjük 1:10 arányban, és titkosítjuk, az alkalmazásokat közösségi, mobil, analitikai és biztonsági, azonosságkezelő képességekkel ruházzuk fel, más szóval modernizáljuk az alkalmazásokat, amelyek így nagyobb teljesítménnyel működnek, és alacsonyabb költségek mellett üzemeltethetők. Felhőplatformunk ehhez integrálva tartalmaz nagyon sok mindent, a migrált alkalmazások öröklik a képességeket.

Alapos munkához idő kell
Felhőplatformján és -portfólióján az Oracle több éve dolgozott, tette hozzá Ellison, ezért a 2014-es év fordulópontot jelent az Oracle Cloud történetében. Miután a céget korábban bírálták amiatt, hogy felhőstratégiája és kínálata viszonylag lassan ölt alakot, a technológiai igazgató kifejtette: pár éve eldöntötték, hogy az Oracle a felhő mindhárom (SaaS, PaaS, IaaS) rétegében egyaránt teljesíteni fog, nem szakosodik egyik vagy másik rétegre, mint legtöbb – ha nem az összes – versenytársa tette.

Az egykori szkeptikusból a felhő igehirdetőjévé vált technológiai igazgató azzal folytatta, hogy az Oracle Fusion alkalmazásait – pl. nagyvállalati CRM- és ERP-rendszereit –, amelyeket felhőben, SaaS-modellben is kínál, nagy ráfordítással szintén házon belül fejlesztette, az alapoktól, amit kevesen mondhatnak el magukról a piacon. Mindez időbe telt, de a három évtizedes tapasztalattal bíró Oracle ma az infrastruktúrától a platformon át az alkalmazásokig több innovációt tud felmutatni a felhőben is, mint bárki más, nyomatékosította Ellison.

Hirdetés

 

Megkülönbözteti az Oracle-felhőt a versenytársak kínálatától az a körülmény is, hogy a gyártó a saját fejlesztői platformját adja ügyfeleinek az SaaS-alkalmazások kibővítéséhez. Ellison megemlékezet róla, hogy a húsz legnagyobb SaaS-szolgáltató közül 19 az Oracle adatbázisára építi Java alkalmazásait. És ami az alkalmazásokat illeti, az Oracle minden más piaci szereplőnél több SaaS-alkalmazást kínál, amelyek kategóriájukban vagy a legjobbak, vagy azok közé tartoznak.

Szárnyaló SaaS
Az SaaS-portfólió gazdagságát jól érzékelteti, hogy az Oracle az idei Open World konferencián nem kevesebb mint 170 új SaaS-alkalmazással, közöttük 55 iparági SaaS-alkalmazással bővítette ezt a kínálatot.

Hirdetés

Három alkalmazáscsoportot – az ügyfélélmény javítását szolgáló, az emberierőforrás-menedzsment és a vállalatirányítási megoldások, a Marketing Cloud, a HCM Cloud és az ERP Cloud területét az Oracle vezetői előadásaikban külön is kiemelték. Közös bennük, hogy a cég teljesítménytesztjei és a konferencián pódiumra lépő ügyfelek – közöttük a FedEX, a GE, az Intel, a Procter & Gamble, a Xerox – tapasztalatai alapján az Oracle alkalmazásai SaaS szolgáltatási modellben akár ezerszer gyorsabban futnak a Database 12c in-memory képességét hasznosítva. Ugyancsak közös vonás, hogy mindhárom területet áthatja az Oracle analitikai felhője, amelyet szintén az Open World keretében jelentett be.

Miként Thomas Kurian, kutatásért és fejlesztésért felelős alelnök összefoglalta, az Oracle három dolgot ad a robbanásszerűen növekvő digitális univerzumban feltáruló lehetőségek megragadásához: adatbázist és tárolókat, nagy feldolgozási teljesítményt, valamint az elemzést megkönnyítő, vizualizációs eszközöket. Utóbbiak közé tartozik a most bejelentett Oracle Big Data Discovery, egy böngészőből elérhető, vizualizációs eszköz Hadoophoz, amellyel az üzleti felhasználók önállóan is profilozhatják és elemezhetik az adatokat. A Big Data Discovery a Big Data SQL-hez hasonlóan SaaS-alkalmazásként elérhető az Oracle Analytics Cloudban, amellyel a felhasználók a különböző típusú adatbázisokban, a felhőben, illetve helyben tárolt adatokat egységesen, nagy teljesítmény mellett elemezhetik.

Ugyancsak San Franciscóban debütált az Oracle Mobile Cloud Service, amellyel a szervezetek meglévő, hagyományos alkalmazásaikból a felhőbe exportálhatják és azon keresztül mobileszközökön is elérhetővé tehetik az adatokat. Az Oracle keretrendszert ad a mobil appok fejlesztéséhez, és Mobile Workspace néven a mobileszközökön futó alkalmazáskonténert is kínál a biztonságos eléréshez.

Hirdetés

Felhő és felhő
Akad itt még egy sajátos mozzanat, az Oracle nemcsak a teljes felhőt, hanem az azt működtető szervereket és tárolókat is szállítani tudja az adatközpontokba. Két új integrált rendszert, az FS1 Flash Storage System tárolót és a Zero Data Loss Recovery Appliance adat-visszaállító rendszert is bejelentett a cég San Franciscóban, amelyek felhőinfrastruktúra-kínálatát bővítik.
Bemutatott továbbá az Oracle egy-egy felhőszolgáltatást a biztonságos fájlmegosztáshoz (Document Cloud Service) és együttműködéshez
(Social Network Cloud Service), valamint a hibrid környezetekben történő integrációhoz (Integration Cloud Service) és folyamatmodellezéshez (Process Cloud Service) is. Némelyikükről szintén nem mondható el, hogy a maga nemében első lenne a piacon, de ez talán nem is fontos, mivel szó nincs róla, hogy a felhőpiac telített lenne.

Ha a HANA-val elsőző SAP azzal tört borsot az Oracle orra alá, hogy vállalatirányítási és más üzleti alkalmazásai alá addig nem látott teljesítményű, saját adatbázis-platformot adott, akkor most az Oracle azzal marasztalhatja ügyfeleit, hogy az in-memory, felhő- és még sok más képességet meglévő adatbázis-platformján és üzleti alkalmazásaiban, transzparensen kínálja. A használatarányosan kiszámlázott felhőszolgáltatásokat akár a kisebb vállalatok is megfizethetőnek találhatják, így a cég ügyfélköre ebben a szegmensben is bővülhet. A nagy felhőszolgáltatók mindegyike mást kínál, és a nagyobb verseny végső soron mindenkinek jó.

Az idei Open World konferencián az Oracle mindenesetre meggyőzően demonstrálta, hogy milyen markáns színeket ad a felhőpalettához. A rendezvényen Loic le Guisquet alelnök azt is bejelentette, hogy az Oracle heteken belül egy-egy adatközpontot nyit Frankfurtban és Münchenben, amelyeken keresztül a felhőszolgáltatások teljes kínálatát elérhetővé teszi a németországi szervezeteknek. Az Oracle-nek egyébként jelenleg 19 felhő-adatközpontja van világszerte, közülük három Európában. Ezek a létesítmények 30 ezer eszközt és 400 petabájt tárhelyet tartalmaznak, és napi 62 millió felhasználót szolgálnak ki, 23 milliárd tranzakciót kezelnek. A nemzeti adatközpontokkal, amelyek száma a jövőben várhatóan nőni fog, az Oracle az ügyfelek igényeire és aggodalmaira válaszol, akik nemcsak arra kényesek, hogy adataik az ország határain belül maradjanak, hanem arra is érzékenyek, hogy kik férnek hozzá a felhőt működtető szerverekhez és tárolókhoz. Függetlenül attól azonban, hogy földrajzilag hol található az adatközpont, Oracle felhőből csak egy létezik, a szolgáltatások mindegyik létesítményben ugyanazok lesznek, ígérték a cég vezetői.

Hirdetés

Az idei Oracle Open World a Moscone Center öt csarnokát – és a környező hoteleket is – megtöltötte közel egy hétre. A szervezők 60 ezer résztvevőt vártak a világ minden régiójából az ötnapos rendezvényre, amelyen 2700 előadás hangzott el, 400 demóra került sor, és 450 kiállító is felvonultatta termékeit, szolgáltatásait. Eddig sem számított kicsinek az Open World, de most minden eddiginél nagyobb érdeklődés övezte – számos akvizícióval sok területről új vállalatok és technológiák kerültek az Oracle portfóliójába az elmúlt 12 hónapban is, és a csúcsvezetés is új felállásban folytatja munkáját, miután Larry Ellison vezérigazgatói feladatait átadta Safra Catznak és Mark Hurdnek.

Az Open Worlddel együtt került megrendezésre a JavaOne konferencia is, sorrendben a 19-ik, amelyre 91 országból több mint 9 ezer Java-fejlesztő érkezett San Franciscóba.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.