Hirdetés
. Hirdetés

Hivatalosan is a Google-é a YouTube

|

A Google nyolcéves történetének legdrágább bevásárlása során 1,65 milliárd dolláros áron megszerezte a YouTube online videomegosztó oldalt.

Hirdetés

A pesszimisták már régóta a szerzői jog mesgyéjén lavírozó YouTube végét jósolják, a Google a jelek szerint mégis bízik az oldal népszerűségének töretlen növekedésében, valamint a felmerülő jogi problémák orvosolhatóságában. A New York Times és a Wall Street Journal értesülései tegnap beigazolódtak, és hivatalosan is megerősítést nyert a szenzációgyanús megállapodás. Az 1,65 milliárd dolláros (mintegy 350 milliárd forintnak megfelelő) vételár mellett szinte eltörpül a Google tavaly 15 különböző cég felvásárlására fordított 130,5 millió dollárja.

A YouTube alapítói, Steven Chen és Chad Hurley (képünkön) korábban úgy nyilatkoztak, hogy vállalkozásuk nem eladó; hogy véleményüket mégis megváltoztatták, abban állítólag nemcsak a horribilis vételár játszott szerepet, hanem a Google azon szándéka is, mely szerint a YouTube továbbra is bizonyos függetlenséget élvezhet majd működésében. A múlt év februárjában elindított YouTube-on saját adatai szerint naponta 70 millió videóra kíváncsiak az internetezők, és a képes tartalmak mellett a site mára jelentős közösségi oldallá nőtte ki magát. A felek elképzelése szerint a rohamosan terjeszkedő Google-birodalom megfelelő hátteret nyújt majd a YouTube számára, hogy a felmerülő igényekkel lépést tartva fejleszthesse szolgáltatásait, és - a jogi kérdések tisztába tétele mellett - tágabb teret nyújtson a professzionális tartalmak, valamint az ezekhez kapcsolódó hirdetők számára is.

Ezalatt persze a rivális szolgáltatók sem ülnek ölbe tett kézzel, bár úgy tűnhet, hogy a már sokakkal hírbe hozott, de függetlenségét mindig megőrző YouTube és a Google házassága igazi mélyütést jelent számukra. A Yahoo korábban 1 milliárd dollárt ajánlott a Facebook.com, vagyis a világ második legnépszerűbb közösségi oldaláért, és a friss hírek hatására csak tovább növekszik rajta a nyomás, hogy ennél is többet ígérjen. A Microsoft - a Soapbox videomegosztó szolgáltatás indításával párhuzamosan - várhatóan ma jelenti be, hogy a Lycos és mások által átvett Blinkx videokereső technológia képzi majd az MSN és a Live.com gerincét a vonatkozó területen.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.