Hirdetés
. Hirdetés

HP Connected Car és a Cape to Cape Challenge

|

A Hewlett-Packard technikai támogatásával 2014 őszén végrehajtott gyorsasági rally rekordkísérlet, a Cape to Cape Challenge eddig nem látott mértékben tágította ki a technológiában rejlő lehetőségeket.x

Hirdetés

A háromfős csapat arra vállalkozott, hogy egy VW Touareg volánja mögött, 9 nap alatt tegye meg North Cape, Norvégia legészakibb, és Cape Agulhas, Afrika legdélibb csücskét összekötő 19 000 km-t. A HP üzleti megoldásai – mobilitás, felhő, big data, biztonság – a megszokottól merőben eltérő és sokkal nehezebb körülmények között demonstrálhatták a bennük rejlő lehetőségeket.

Hirdetés

Rainer Zietlow, híres kalandor több hasonló világrekorddal a háta mögött újabb grandiózus vállalkozásba fogott, amikor harmadmagával azt tűzte célul, hogy egy VW Touareg volánja mögött hosszában keresztülszeli a Földet, mindezt 9 nap alatt. Az önmagában is ambiciózus rekordkísérletet az tette még izgalmasabbá, hogy az autót felszerelték a HP legmodernebb IT-megoldásaival, aminek köszönhetően gyakorlatilag egy mozgó információtechnológiai laborral tették meg a 19 000 km-es távot.

Az útvonal tervezése, az autó és a sofőrök felkészítése mellett óriási feladat volt az autó technológiai kialakítása is. A HP mérnökei ugyanis nem kisebb feladatra vállalkoztak, mint hogy az autó minden egyes működési funkciójáról folyamatosan gyűjtik az adatokat, pillanatok alatt feldolgozzák és gyakorlatilag élőben követhetővé teszik a nagyközönség számára. A Touaregre szerelt temérdek érzékelő másodpercenként több ezer adatot generált a motor és a futómű minden rezdüléséről, a kerekek állapotáról, forgásáról, az útviszonyokról, de gyűjtötték az adatokat a pedálok használatáról, a belső műszerekről és a kormányzásról is.

 

A folyamatosan termelődő, nagy mennyiségű információt a gyér internetlefedettség ellenére is képesek voltak feltölteni a HP cloudszervereire, ahol aztán a vállalat bigdata-szolgáltatása pillanatok alatt használható adathalmazzá alakította. Egy egyedileg fejlesztett alkalmazáson keresztül bárki számára azonnal elérhetővé vált minden adat, sőt interakcióba is léphettek a sofőrökkel. Az egész rendszer összeköttetésben állt a közösségi hálókkal is, az onnan érkező adatokat (lájk, megosztás, komment, poszt stb.) szintén gyűjtötte és feldolgozta. A HP fejlesztői ügyeltek arra is, hogy biztonsági gátakat integráljanak a folyamatba és egyes információkat csak az arra jogosultak számára tegyenek hozzáférhetővé.

 

Az autó működésének és a sofőrök vezetési stílusának olyan részleteire is kiterjedt az analízis, mint a kanyar előtti fékezés erőssége, hogyan segítette a manővereket az autó elektronikája, hogyan viselkedtek a kerekek egyes helyzetekben, vagy éppen az út legapróbb jellegzetességeire. A 9 nap alatt összesen 1,6 milliárd adatsort dolgozott fel a HP bigdata-rendszere, ami elképesztő teljesítmény, pláne ha figyelembe vesszük a körülményeket.

Összességében tehát a HP mind a négy alaptechnológiája – mobilitás, big data, felhő és a biztonság – együttes és összehangolt működésére volt szükség a feladatok elvégzésére. A rendszer hibátlanul működött, ezzel látványosan demonstrálva a megoldások magas szintű rendelkezésre állását ilyen kihívásokkal teli, egyedi környezetben is.

A vállalkozás sikere azonfelül számos felhasználási módot is magában rejt az autóipar számára. Speciális beállításokkal ugyan, de a projektben szereplő Touareg olyan műszerekkel volt felszerelve, amik megtalálhatóak bármelyik felsőkategóriás forgalomban lévő autóban is. A hozzáadott érték tehát sokkal inkább az adatok valós idejű továbbításában, feldolgozásában és hozzáférhetőségében rejlik. Egy hasonló szolgáltatáscsomag integrálásával a hétköznapi autók az utak állapotának legpontosabb mérőeszközeivé válhatnának a jövőben, rengeteg hasznos információval látva el azok fenntartóit. Másik felhasználási mód lehet az egyes sofőrök vezetési stílusának elemzése, ami értékes információt jelenthet balesetek elkerülésében, a motorsportban, vagy akár autókölcsönzésnél is, egy használatalapú fizetési elszámolást lehetővé téve.

 

A jövőben a HP megoldásai nagy szerepet kaphatnak az „okos városok” kialakulásában is. A jelenkori GPS-ek ugyan könnyedén újratervezik az útvonalat, de akkor is csak a kialakult helyzetre reagálnak. Képzeljük el azt az országúti közlekedést, amelyben az autók mind összeköttetésben állnak egymással, és valós időben automatikusan kommunikálnak. Az ilyenformán nyert adatok szinte azonnali továbbításán és feldolgozásán keresztül egyfajta országúti ökoszisztéma alakulhat ki, ahol a rendszer eleve meggátolja a dugók kialakulását.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.