Hirdetés
. Hirdetés

Magyaroktól tanulnak az amerikaiak

|

A kaliforniai egyetem hallgatói az University of California, Los Angeles (UCLA) és az International Study Programs (ISP) együttműködésének köszönhetően Magyarországra látogattak, ahol négy hazai, a nemzetközi piacon is bizonyított cég működését és eredményeit vették górcső alá. Nagy figyelmet szenteltek a helyi cégek marketing tevékenységének, és a terjeszkedésében rejlő lehetőségeket is megvizsgálták.

Hirdetés

A tanulmányi út keretében az egyetem MBA szakán tanuló vállalatvezetők és üzletemberek olyan magyar sikeres és kiemelkedő vállalatokat látogattak meg, kiknek példájából tanulva építhetik saját karrierjüket is. Az ISP a tavalyi University of Central Florida hallgatóinak látogatása után ismét hazánkat választotta úti célul, ebben az évben is olyan magyar cégekre - Nokia, NNG, GE, és az ügyfélhívó rendszereivel 4 kontinensen jelen lévő Onlinet Kft.-re - esett a választásuk, melyek nemzetközi viszonylatban is előkelő helyet foglalnak el a nagy gazdasági miliőben.

Az amerikai vendégeket Litkei Kornélia, a Fulbright Education USA Tanulmányi Tanácsadó Központ vezetője köszöntötte. Beszédében örömét fejezte ki az amerikai-magyar kapcsolatok ápolását illetően, hiszen elsődleges, hogy a hallgatók más kultúrát, más gazdasági környezetet is tanulmányozni tudjanak.

„ Általában olyan cégekkel találkozom, akik azt gondolják magukról, hogy ők a legjobbak, nincs szükségük mások tanácsaira. Ezzel szemben az Onlinet-nél azt tapasztaltam, hogy nyitottak az újra, szeretnének fejlődni, és szívesen veszik ötleteinket annak ellenére, hogy még csak tanulók vagyunk" - válaszolta Maria S. Isidore, az indiai Qualcomm cégtől érkezett mérnök arra a kérdésre, hogy mit nyújtott neki az egyik magyar vállalatnál tett látogatás.

Egy másik hallgató, Dhananjay Bharadwaj, az Oracle vállalat szoftver mérnöke a hazai cégek marketing tevékenységére helyezte a hangsúlyt.

"A termékre, az ügyfelekre és a versenytársakra kell koncentrálni. Ez a három tényező fontos. Tudomásom szerint Magyarországon nagyon sok kis- és középvállalkozás verseng a piacon, nekik a márkanevük ismertségét kell erősíteniük. Más, hasonlóan kisméretű országok Európa szerte ismert márkákkal rendelkeznek, nekik talán könnyebb a dolguk. Tehát amit igazán ki kell hangsúlyozni, az az, hogy a termék egyedi, és magyar. Ez a legfontosabb."

„Büszkék vagyunk arra, hogy hazánk elismert nagyvállalatai mellett immár második alkalommal látogattak el hozzánk amerikai egyetemek diákjai, és bízunk benne, hogy hozzájárultunk ismereteik bővítéséhez, továbbá emlékezetessé tettük számukra a hazánkban eltöltött órákat." - mondta Lukács Tamás, az Onlinet Kft. ügyvezető igazgatója.

Az ISP szervezet 1999-ben alapult, tevékenységük során MBA szakos tanulókat visznek fejlett és fejlődő országokba, hogy helyi üzleti praktikákat sajátítsanak el, és globális üzleti stratégiákról tanuljanak. A tanulmányi útra egyetemi ütemtervet készítenek, mely olyan állomásokat foglal magába, mint az Onlinet, de úticélként szerepelhetnek közigazgatási szervek, hagyományos gyártók is, amelyek meghatározóak az adott városban.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.