Hirdetés
. Hirdetés

Megtakarítás minden fronton

|

Bár csak tavaly februárban debütált a teljesen felhőalapú társasházkezelő rendszer, a tervek szerint 2014-ben már a nemzetközi piacon is elindulhat a magyar megoldás.

Hirdetés

Költségcsökkentés és megtakarítás – ezek a leggyakrabban elhangzó szavak egy lakógyűlésen. Az a társasházkezelő, aki hatékonyan végzi munkáját, könnyen hozzájárulhat ezek megteremtéséhez azáltal, hogy pályázatokkal elérhető innovatív megoldásokat valósít meg. Ezt pedig csak úgy érheti el, ha az informatika segítségével leegyszerűsíti és hatékonnyá teszi mindennapi munkáját. Dén Mátyás András, az Opinion Leaders Kft. ügyvezető igazgatója mutatta be az eHáz-at lapunknak.

 

Computerworld: Milyen problémák kezelésére jött létre a rendszer?
Dén Mátyás András: Amikor 2001-ben megvettem életem első lakását és elmentem az első társasházi közgyűlésre, rájöttem, hogy egyszerűen nincsen információáramlás a társasházkezelők és a lakók között. Mindezek mellett a társasházkezelők őrült sokat adminisztrálnak, rosszabb esetben még mindig kockás füzetbe, jobb esetben pedig valamilyen DOS-os programban a számítógépen. Azt gondoltuk: mi lenne, ha a társasházkezelők ideje nagy része nem az adminisztrációra és a lakókkal való egyenleg-bogarászásokra menne el, hanem kreatív, innovatív megoldásokon, pályázatokon gondolkodnának inkább? És akkor jött az eHáz.

CW: Az adminisztrációs előnyökön túl mihez nyújt még segítséget?
DMA: Az eHáz-rendszer tulajdonképpen nem más, mint egy professzionális felhőalapú vállalatirányítási rendszer – társasházkezelésre szabva. A tervezésénél nagyon sok gondot fordítottunk és fordítunk folyamatosan is arra, hogy a felhasználói felület szerethető legyen. Azt szoktam mondani, hogy az eHáz felhasználói felületén Apple-szintre egyszerűsítettük az adminisztrációt és a kezelhetőséget: egyszerűen adja magát minden funkció. És ettől jó, sikeres, amellett persze, hogy az elmúlt másfél évtizedes know-how-nk apraja-nagyja benne van, mintegy eddigi munkáink koronaékszereként.

Az eHáz használatával nagyságrendileg az ötödére csökkenthető az adminisztrációra fordított idő. Az eHáz másik lába a kommunikáció: a lakóknak, számvizsgálóknak, könyvelőknek, ügyvédeknek is van jogosultságuk, és beléphetnek a rendszerbe bármikor, bárhonnan, hogy leellenőrizzék a házban folyó eseményeket, vagy hozzáférjenek bármilyen dokumentumhoz, óraállást bejelentsenek stb. A pontos adminisztráció az eHáz használatával a kommunikációnak dolgozik: kevesebb lakói telefonhívás, kérdés, gyorsabb válaszok, ennyit tudunk ígérni azoknak, akik a rendszer használják.

Hirdetés

CW: Milyen megoldásokból áll?
DMA: A rendszer egy PHP-MySQL-alapú, ajaxos ügyviteli rendszer, teljes egészében saját fejlesztésünk. Mivel felhőalapú, ezért nem árulunk el nagy titkot, hogy az alkalmazás a saját szerverünkön fut a Victor Hugo utcában, éppen ezért bármikor, bármilyen eszközről elérhető a nap 24 órájában. A rengetegféle jogosultságkezelés és az egyes listaoldalak (albetét- és lakó/ bérlő-nyilvántartás), azok bővíthetősége mellett házankénti üzenőfal, óraállásbejelentés-modul, albetétekre lebontható, akár évekre visszanézhető pénzügyi modul, teljes értékű szolgáltató- és szállítólista, ezekhez kapcsolódó dokumentumkezelő modul, és természetesen tömeges email-küldés és pdf-letöltés az, amivel egyszerűsítjük a munkát. A technológia már nem szab határt annak, hogy a mindennapok gazdasági és egyéb eseményeit úgy lehessen online vezetni, hogy azok kellően pontosan és jogosultsághoz kötve legyenek naplózottak és hozzáférhetők. Kivéve persze, ha valaki 10 éves böngészőket használ, ezzel a jelenséggel kell még kezdenünk valamit.

CW: A bemutatása óta milyen további funkciókkal bővült?
DMA: Februárban mutattuk be a rendszert, azóta nagyon sokat fejlődött. Az a jó, hogy az eHáz használatával megkezdődött egy módszertani szabvány elterjedése is: a legtöbb ügyfelünk havi rendszerességgel kér tőlünk új funkciókat, fejlesztéseket, melyeket mindenki más megörököl. Ennek köszönhetően minél többen használják a rendszert, annál jobb, kifinomultabb lesz a működés, és hónapról hónapra egyre több időt tudunk megtakarítani a társasházkezelők számára. Ez a célunk tulajdonképpen.
Februárban, amikor bemutattuk a rendszert, nagyon sok kérést kaptunk arra vonatkozóan, hogy legyen benne könyvelő modul. Nos, november 20-án, a Közös képviselők napján pont ez az az újdonság, amivel előrukkolunk: könyvelés. Ja, és ingyen: minden régi és új előfizető számára elérhetően.

CW: Mik az eredmények? Mik a tervek jövőre?
DMA: Idén 10.000 albetét bekötését tűztük ki célul, ezt már teljesítettük. Jövőre a cél 100.000 albetét. Magáért beszél az a tény, hogy eddig amelyik ügyfelünk az eHázzal pályázott társasházra, és a működésre vonatkozó átláthatóságot ily módon garantálta, az megnyerte az adott társasházat. Hiszünk benne, hogy az eHáz egy evolúciós folyamatot indít be a társasházkezelők között, és ezt a lakók is kellőképpen értékelik majd a jövőben.
2014-ben – a hazai rendszer folyamatos fejlesztése, bővítése mellett – szeretnénk nemzetközi piacon is elindulni, ehhez jelenleg partnereket keresünk. Jelenleg az analitikus bevétel-kiadás nyilvántartáskezelés miatt bármilyen ország számvitelével összelőhető az eHáz, a piac nagysága és a már meglévő piaci szereplők, valamint a rendelkezésre álló kapcsolatok fogják eldönteni azt, hogy melyik országban indulunk el elsőként.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.