Hirdetés
. Hirdetés

Mi az IBM új háromszavas mantrája?

|

Minden szervezetnek szüksége van egyre, különösen a nagy bizonytalanság idején.

Hirdetés

A technológiai vállalatok és a vezetőik a stagnáló növekedés és a langyos részvényhozamok miatt aggódnak. A munkavállalók a megélhetésüket féltik és nem tudják, hogy lesz-e állásuk a hónap végén. Ez a helyzet kivívta a kritikusok haragját: valóban működni fog-e az elbocsátásokat középpontba állító rövid távú megoldás? Egyes szakértők szerint nem.

Jeffrey Pfeffer, a Stanford szervezeti pszichológusa "másolós elbocsátásoknak" nevezi ezeket a lépéseket, és alapvetően azt állítja, hogy kevés vagy semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy ezek segítenék a cégek általános teljesítményét. "Az elbocsátások nem oldják meg azt, ami gyakran az alapprobléma, ami gyakran egy hatástalan stratégia, a piaci részesedés elvesztése vagy a túl kevés bevétel. Az elbocsátások alapvetően rossz döntések" - állítja a professzor.

Koncentráljanak a növekedésre, és használják ki a technológiájukat "megfelelő erőfeszítéssel" és "megfelelő gondolkodásmóddal". Ez az IBM útja a legújabb jelentésük szerint. Nickle LaMoreaux, az IBM legfőbb HR-ese szerint az IBM-eseknek nem fogják azt mondani, hogy egyszerűen "dolgozzanak keményebben" (vagy félhetnek, ha nem így tesznek, mert akkor az állásuk forog kockán) - számolt be az Inc. magazin.

Vannak más stratégiák is, amelyeket a vezetők alkalmazhatnak a recesszió ellen, miközben szem előtt tartják a jövő horizontját, és gondoskodnak az embereikről. A kutatások kimutatták, hogy azok a vállalatok, amelyek viszonylag jól jönnek ki a recessziós időszakból, ugyanúgy a növekedési stratégiákra összpontosítanak, mint a költségcsökkentésre: a cégek azon szűk kisebbségének, amelyek éves szinten kétszámjegyű teljes részvényesi hozamot értek el, egy dolog volt a fő hajtóereje: a bevétel növekedése. E sikeres vállalatok részvényesi hozamának közel 50 százalékát ez jelentette, ami kétszer akkora, mint a költségcsökkentés hatása.

Hirdetés

Minden szervezetnek szüksége van egy mantrára, különösen a nagy bizonytalanság idején. Az IBM mottója lett: Megszüntetni. Egyszerűsíteni. Automatizálni.

LaMoreaux így folytatta: "Először is megpróbálunk segíteni eltávolítani azokat a munkaterületeket, amelyek nem növelik a növekedést vagy nem adnak hozzáadott értéket az üzlethez. Ezután a racionalizálható folyamatok következnek. És ezután jön az automatizálás. Ha az alacsony értékű feladatokat automatizáljuk, az felszabadítja az IBM munkatársait az értékesebb munkára, ami magasabb elkötelezettségű alkalmazottakhoz vezet."

Ez egy bölcs, frissítő megközelítés a recesszióval szembeni védekezésről. A nagy technológiai vállalatok bűnösek a "mikrohullámú kapitalizmusukban" - gyors és olcsó, a negyedéves hozamok elérésére "csonka" időhorizonton. Tudjuk azonban, hogy ez a "részvényesek elsőbbsége" modell nem veszi figyelembe azoknak az embereknek az igényeit, akik a legfontosabbak a vállalkozás számára: a munkavállalók és az ügyfelek. Ebben a sorrendben.

Az IBM megközelítése egyszerű, az "Egyszerűsítés" a mantra második sora. Ironikus módon azonban a stratégiájuk összetett és árnyalt, ha összehasonlítjuk a több tízezer alkalmazott általános kirúgásával, mint sok más cégnél. Az érvelésük egyszerre egyszerű és összetett: minden vállalkozásban a legnagyobb értéket az emberek jelentik. Őket szolgáljuk ki először. Védd meg ezt az értéket. És ahogy LaMoreaux kérdezi: "Mi a csapata mantrája 2023-ra?" - írja az Inc.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.