Hirdetés
. Hirdetés

Microsoft Ignite 2020: automatizálás mindenkinek

|

Kódírás nélküli fejlesztéstől a folyamatautomatizálás demokratizálásáig a vállalatok válságimmunitását erősítő eszközöket jelentett be a Microsoft Ignite konferenciáján. A Power Platform, a Dynamics 365 és a Teams közötti integrációt még szorosabbra fonó újítások a szoftvercég felhőalapú megoldásainak idei második frissítési hullámában jelennek meg.

Hirdetés

A low-code és a code-first megközelítést ötvöző fúziós fejlesztési projektek felgyorsítása érdekében a Microsoft az utóbbi másfél évben már sokat tett a polgári és a profi fejlesztőknek szánt eszközök, a Power Platform, az Azure és a Visual Studio minél gördülékenyebb együttműködéséért, mondta James Phillips, a szoftvercég üzleti alkalmazásokért felelő elnöke a szeptemberben virtuális eseményként megtartott éves fejlesztői konferencián.

Hirdetés

A munkavégzés jövőjének formálását kevés kódírással elkészíthető alkalmazásokkal segítő Power Platform a következő fél évben olyan képességekkel bővül, jelentette be az elnök, amelyek a low-code appkészítés gyorsaságát még közelebb viszik az üzlet gyökeres átalakításához szükséges, a hivatásos fejlesztők által jól ismert eszközökhöz és programnyelvekhez.

Mostantól a Power Apps, a Power Automate, a Power Virtual Agents és az Azure API Management zökkenőmentes együttműködése segíti a profi fejlesztőket a szoftvermegoldások low-code módszerekkel történő bővítésében és megosztásában a Microsoft Teamsen keresztül.

A fejlesztők például egyedi adatkapcsolatokat hozhatnak létre a Microsoft felhőjében hosztolt adatforrásokhoz, és ezeket a konnektorokat minden további nélkül dedikált Power Platform környezetekbe tolhatják, hogy ott a Power Apps segítségével low-code alkalmazásokat készítő felhasználók könnyen megtalálják őket. A Microsoft Azure Functions és az Azure API Management képességei által a vállalati IT-osztály a polgári fejlesztőknek, az üzleti felhasználóknak is megadhatja a lehetőséget, hogy az általuk összerakott Power Apps alkalmazásokat megosszák Teamsben.

Power Platformját a Microsoft az elosztott csapatokban dolgozó fejlesztők munkáját forráskód-kezeléssel, verziókövetéssel és projektvezetéssel megkönnyítő GitHub platformhoz is közelebb vitte. Az előzetesként bemutatott GitHub Actions for Power Platform segítségével a profi fejlesztők munkafolyamatokat hozhatnak létre a szoftverfejlesztés életciklusának kezeléséhez (software development lifecycle), illetve ehhez előre konfigurált SDLC-sablonokat is használhatnak.

További újdonság, hogy a Power Virtual Agents és az Azure Bot Framework varratmentes integrációjával megnyílt az út a kódírás nélküli robotkészítés előtt, és az elkészült csevegőrobotokat a fejlesztők szintén könnyen, egy kattintással közzétehetik a Teams csapatmunka-központon keresztül. Mindkét képesség októbertől elérhető.

Csapatmunka az adatok erejével

Munkahelyen, az iskolában és a magánéletben egyaránt segíti az emberek együttműködését és kapcsolattartását a Teams. Minthogy az adatok a területek mindegyikén fontos szerephez jutnak, a Microsoft idén februárban egy Power BI-fület (tabet) adott a platform kezelőfelületéhez, amelyen keresztül a csoportok tagjai könnyebben elkészíthetik, megoszthatják és megtalálhatják az adatok elemzésével nyert információkat, riportokat.

Ignite konferenciáján a Microsoft most a Teamshez készült Power BI alkalmazás előzetesét is bemutatta. Az új app segítségével a felhasználók még könnyebben felfedezhetik, kereshetik és megvitathatják az adatokat a Teamsen belül, vagyis anélkül, hogy másik alkalmazásba kellene átlépniük. A Power BI alkalmazás az adatok központi, személyre szabható helye lesz a Teamsben, ahol minden információ csupán egy kattintásnyira található a csoportokban zajló párbeszédtől és döntéshozataltól.

Az új alkalmazás mellett a Microsoft két friss Power BI-ajánlattal is előállt, amelyekkel a vállalati analitikai környezet méretezéséhez adna nagyobb választási lehetőséget. A Power BI Premium Per User lesz a prémium szolgáltatás belépő szintje, vagyis ebben a konstrukcióban a Pro licenccsomag tartalmán felül a prémium kategóriás (például AI) képességek is felhasználónként előfizethetővé válnak. A Premium előfizetéssel rendelkező vállalatok pedig a jövőben igény szerint, elasztikusan méretezhetik node-jaik kapacitását - mindkét lehetőséget várhatóan novembertől próbálhatják ki az érdeklődők.

Idén májusban vásárolta fel a Microsoft a robotizált folyamatautomatizálás (RPA) egyik ismert szereplőjét, a Softomotive céget, amelynek WinAutomation szoftverét saját Power Automate megoldásával integrálta, lehetővé téve az öröklött és a modern alkalmazásokon átívelő, kézi vezérlésű munkafolyamatok automatizálását. Ignite konferenciáján a Microsoft most előzetest mutatott Power Automate Desktop megoldásából, amellyel minden végfelhasználó a saját íróasztaláról automatizálhatja a házon belüli munkafolyamatokat az egyszerű feladatoktól, például a rendszerek közötti adatmozgatástól vagy képkereséstől kezdve az összetettebb üzleti folyamatokig.

Natívan beszél a Dynamics 365

Minden vállalat igyekszik állóképességét erősíteni, és alkalmazkodni a járványhelyzet gyorsan változó, bizonytalan körülményei között, hogy ügyfeleit továbbra is ki tudja szolgálni, és az üzletet megvédje a Covid-19 gazdasági hatásától, releváns és életképes maradjon a folytatáshoz. A Microsoft ezt két új megoldással segíti Dynamics 365 vállalatirányítási rendszerén keresztül is. Mindkét fejlesztés bevezetésre kész, ugyanakkor gyorsan méretezhető és könnyen testre szabható egyedi digitális képességek kialakításához.

Az ügyfélszolgálat nemcsak a kapcsolatok erősítésében és megtartásában játszik kulcsszerepet, hanem a termékeket és szolgáltatásokat használó emberek, változó igényeik jobb megértéséhez is hozzásegíti a vállalatokat. Az ügyfélszolgálatnak ezért több csatornán is folyamatosan elérhetőnek kell lennie a tartalmas kommunikációhoz és a hatékony ügyintézéshez. A vállalatok azonban nehezen találnak olyan megoldást, amely harmadik féltől származó alkalmazások hozzáadása nélkül, magában is lefedi a kommunikáció minden szóba jöhető csatornáját. A Dynamics 365 már az eddigiekben is kiterjedten támogatta az ügyfelek kiszolgálásában érintett üzleti területeket, a különböző szerepkörökben dolgozó szakemberek munkáját az első vonalbeli telefonos ügyintézőktől kezdve a vevőszolgálati vezetőkön és a támogatást, illetve helyszíni szolgáltatásokat adó munkatársakon át az adminisztrátorokig.

Ignite konferenciáján a Microsoft most első kézből származó, hangalapú csatornával bővítette Dynamics 365 Customer Service megoldását. Az Azure Communication Services szolgáltatásra épülő fejlesztés, amely előzetes változatában érhető el, a hangalapú, telefonos kapcsolattartást integrálja a Dynamics 365 Customer Service meglévő, többcsatornás (omni-channel) képességeivel a Microsoft felhőjében. A szoftvercég szerint a megoldás ezzel elsőként ad minden csatornán következetes, integrált támogatást az ügyfélszolgálati csapatoknak, amely egyetlen szállítótól, dobozból kivehetően érhető el. A Dynamics 365 Customer Service új, mesterséges intelligenciára épülő, hangalapú képességeivel például valós időben elemzi az ügyfelekkel folytatott beszélgetések tartalmát, észleli a telefonáló hangulatának változását, és javaslatokat ad az ügyintézőnek a kérdések megválaszolásához, az ügyek gyors és megnyugtató, elégedettséget fokozó rendezéséhez. A Microsoft felhőalapú megoldásai által használt egységes adatmodellnek (Common Data Model) köszönhetően az új hangcsatorna adatai is natív módon összekapcsolhatók a meglévő adatkészletekkel, a vállalatoknak így az adatok átalakításával, formázásával sem kell külön vesződniük.

Ellátási láncokat kezelő Dynamics 365 Supply Chain Management megoldását is két fejlesztéssel bővítette a Microsoft. Cloud and Edge Scale Unit add-ins for Dynamics 365 Supply Chain Management segítségével üzletkritikus raktári és gyártási folyamatokat támogató munkaterheléseket - alkalmazásokat és adatokat - vezethetnek ki a vállalatok a peremhálózatra Azure stack szoftverrel telepített eszközökön, így azok akkor is működni fognak, ha a felhőben az adatközpont átmenetileg elérhetetlenné válna. Az Inventory Visibility add-in for Dynamics 365 Supply Chain Management bővítménnyel pedig a nagy gyártó- és kereskedőcégek percenként tranzakciók millióit elemezhetik a készletszintek csatornákon átívelő pontos, szinte valós idejű követéséhez és tervezéséhez. Mindkét fejlesztés előzetes változata kipróbálható októbertől, utóbbi hiperméretezhető, és harmadik féltől származó rendszerekkel is együttműködik.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Próbáld ki az Xbox Game Passt 300+ játék csak
300 Ft 3 hónapra!
(x)

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.