Mobilitás négy lépésben

|

Az üzleti mobilitás legnagyobb kihívásai közé az integrációt, a biztonságot és a technológia gyors fejlődését sorolják a szervezetek. A nehézségek leküzdéséhez sokféle eszköz és szolgáltatás választható, de a sikerhez jó stratégia kell.

A stratégiai tervezés és a biztonság, valamint az alkalmazásfejlesztés, az eszközbeszerzés és -felügyelet terén az IBM új, illetve továbbfejlesztett szolgáltatásokkal bővítette MobileFirst portfólióját a hónap elején.

Hirdetés

– Folyamatosan fejlesztjük azokat a képességeket, amelyekkel a szervezetek a mobilitás támogatásán keresztül radikálisan átformálhatják és kiterjeszthetik üzleti tevékenységüket – mondta Rich Esposito, az IBM Global Technology Services mobilitási szolgáltatásokért felelős vezérigazgatója. – Az elmúlt időszakban felvásárolt szoftvertechnológiákra és bővülő felhőszolgáltatásainkra is építve 2014 folyamán nagyobb rugalmasságot és választási lehetőséget kínáló szolgáltatásokkal lépünk piacra, beleértve a mobility-as-a-service típusú megoldásokat.

Nemrégi felmérésük során az IBM Institute for Business Value kutatói megállapították, hogy a nyolc legnagyobb iparág vezető szereplőinek 90 százaléka a következő egy-másfél évben legalább annyit vagy még többet tervez mobiltechnológiák bevezetésére költeni, mint ez előző években.

A 29 országban több mint 600 szervezetre kiterjedő kutatás (The Upwardly Mobile Enterprise: Setting the Strategic Agenda) tavaly novemberben közzétett eredménye szerint a mobilitás támogatása terén a mobil alkalmazások és a meglévő rendszerek integrálása jelenti a legnagyobb kihívást, ebben a válaszadók 54 százaléka egyetértett. A szervezetek számára azonban hasonlóan komoly nehézséget okoz az eszközöket és alkalmazásokat megbízhatóan védő, végponttól végpontig terjedő mobil megoldások bevezetése (53 százalék), továbbá a technológia és a mobileszközök gyors fejlődésének ésszerű időn belüli követése is (51 százalék).

A tanulmány arra is rávilágít, hogy a mobil technológiák segítségével a vállalatok milyen innovatív termékeket és szolgáltatásokat fejleszthetnek, és új alapokra helyezhetik az ügyfeleikkel kialakított kapcsolataikat.
Hasonló célt tűztek maguk elé a budapesti SmartMobil 2014 konferencia szervezői is: az április 3-i rendezvény hazai és nemzetközi előadói a mobil technológiákat ajánlották az induló vállalkozások figyelmébe.

– Ahhoz, hogy egy szervezet sikeres mobilalkalmazást adhasson alkalmazottainak, partnereinek vagy ügyfeleinek, nagyon világosan kell látnia, hogy a felhasználók mit várnak egy ilyen alkalmazástól, milyen szolgáltatásokat kívánnak elérni általa, és azokat miként használnák – mondta lapunknak Amit Ben-Sheffer, az IBM MobileFirst platformjának programigazgatója budapesti előadását követően. – Más szóval a mobilitás sikeres támogatásának záloga az ügyfélélmény, és itt a mobileszköz kijelzőjéhez illeszkedő, letisztult kezelőfelületnél többről van szó.

A felhasználók naponta átlagosan 150-szer nézik meg okostelefonjukat, de egy-egy interakció időtartama általában nagyon rövid. Ha egy mobilalkalmazást valamilyen okból nehézkesnek találnak, törlik eszközükről, a felmérések szerint a letöltött appok 80 százaléka már az első használat után így végzi. A kezelőfelület kialakítása persze nagyon fontos, de a mobilalkalmazást kínáló szervezet a rajta keresztül elérhető szolgáltatásokról, az azokat működtető folyamatokról és háttérrendszerekről sem feledkezhet meg. Négy lépésben alakítható ki a mobilstratégia, amely mindezekre kiterjed. A DevOps módszertan szerint fejlesztett és tesztelt alkalmazással célszerű egy meglévő folyamatot mobilizálni, majd a felhasználást kontextusba illeszkedő interakción keresztül is ösztönözni. Az app használatáról gyűjtött adatok és visszajelzések elemzése a biztonság javításához és a működés optimalizálásához is hozzásegíti a szervezetet a harmadik szakaszban. Végül mindezen információk alapján kidolgozható a stratégia, amely mentén a szervezet átalakíthatja meglévő folyamatait, vagy akár új üzleti modellre is áttérhet.

 

Három nappal a SmartMobil 2014 konferencia után tette közzé az IBM, hogy az IDC a mobilalkalmazások fejlesztését, tesztelését, felügyeletét és bevezetését segítő szolgáltatások szegmensét – ezen belül 14 szállítót 117 minőségi és mennyiségi szempont alapján – értékelő tanulmánya (MarketScape Worldwide Mobile Application Development, Testing, Management, and Infrastructure (mADTMI) Services 2014 Vendor Assessment) a piac vezető szereplői közé sorolta. Egyébként további hat szállító – közöttük az Accenture, a HP, az Infosys és a Tata Consultancy Services –, azaz a mezőny fele ebbe a kategóriába került, ami a kínálat színvonalára, a területen zajló innováció és verseny intenzitására egyaránt utal. Felhasználói oldalon a szervezetek megengedhetik maguknak, hogy válogatósak legyenek, amikor eszközöket és szolgáltatásokat keresnek mobilstratégiájuk támogatásához.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.