Hirdetés
. Hirdetés

Nagy bajban a Google

|

Az igazságügyi minisztérium és nyolc állam egyszerre perelte be a digitális hirdetési piac monopolizálása miatt.

Hirdetés

Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma (DOJ) bejelentette, hogy pert indított a Google ellen a digitális hirdetési piacon fennálló monopóliuma miatt. A DOJ azt állítja, hogy a Google "több digitális hirdetési technológiai terméket monopolizál", ami egyértelműen törvénysértő.

A keresetet 8 szövetségi állammal (Kalifornia, Colorado, Connecticut, New Jersey, New York, Rhode Island, Tennessee, Virginia) együtt nyújtották be. A kereset azt állítja, hogy a Google "az elmúlt 15 év során különböző intézkedésekkel versenyellenes és kizáró magatartást tanúsított".

A versenyellenes intézkedések közé tartozik a versenytársak felvásárlása, a kiadók és hirdetők piaci erőfölénnyel való kényszerítése, hogy a Google termékét használják, valamint a konkurens termékek használatának megakadályozása.

Hirdetés

Jessica Lessin, a The Information jól informált főszerkesztője a perrel kapcsolatban azt írja, hogy az idők folyamán a hatóságok sokszor perelték be vagy fenyegették perrel a Google-t a hirdetési üzletágában megszerzett monopolhelyzete miatt. A mostani per egy olyan ügyre épít, amelyet több állam még 2020-ban kezdeményezett a Google hirdetési gyakorlata miatt.

A kiemelt üzleti módszerek közül Lessin szerint a leghomályosabbnak az tűnik, hogy a Google-nek egyáltalán nem átlátható a display-hirdetési piactere. Csak egy apró példa: a kormány azt állítja, hogy egyes esetekben a Google félrevezette a kiadókat azzal kapcsolatban, hogy a hirdető mennyit hajlandó fizetni a hirdetésekért az oldalukon, és így egy letagadott összeget egyszerűen zsebre vágott.

A főszerkesztő szerint nem ez az utolsó hirdetésekkel kapcsolatos per, mert probléma marad még bőven. A következőre hívja fel a figyelmet: "Képzeljük el, hogy a hirdetéseket értékesítő vállalat közvetlenül olyan termékeket is árul, amelyek a hirdetésekben bemutatott termékekkel (Amazon!) versenyeznek. Képzeljük el, hogy egy hirdetéseket értékesítő hardvercég sokkal több célzott adatot használhat a hirdetések értékesítéséhez, mint amennyit a versenytársainak megenged (Apple!). Nem irigylem itt a szabályozókat. Mozgalmas évük lesz."

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.