Hirdetés
. Hirdetés

Ne készítsünk szánalmas weboldalt

|

Hogyan ne törjünk be az internetes piacra? Cikkünket egy "jól" sikerült lokalizáció ihlette.

Hirdetés

Egyre divatosabb egy szolgáltatást több nyelven is elkészíteni. Ehhez azonban nem árt alaposan felkészülni a megcélzott ország, a kiszemelt nyelv, sőt bizonyos esetekben akár a helyi jellegzetességek tekintetében. A cikkünk címében szereplő "zabad Letölt Magyar zoftver" szlogent például egy tehetséges angol letöltőoldal magyar verziójában olvasható. Az ilyen hibákkal induló oldalakat az internetes közösség legtöbbször a "szánalmas" jelzővel illetve az örök süllyesztőbe helyezi.

A legnagyobb baki mindenképpen a rossz minőségű fordítás, a hibáktól hemzsegő weboldal, vagy az ország vallását sértő marketing. Nem tehetjük meg, hogy vállalkozásunk bárki által látogatható weboldalán érthetetlen zagyvaság fogadja a látogatót.

Okosan fordítani


A fordító programokkal amúgy is vigyázni kell, mivel a PC-nk legtöbbször nem gondolkozik. Egész pontosan más logika szerint építi fel a mondatokat, mint az emberi agy, így annak ellenére, hogy a hosszú évek óta próbálnak megoldást találni a fordítók problémáira, az eredmény még nem tökéletes. A szöveg és weboldalfordító alkalmazások minősége pedig igen eltérő. Vannak jobb és gyengébb minőségű megoldások, és ha nem ellenőrizzük a végeredményt anyanyelvi lektorral, szakértővel akkor hihetetlen hibák maradhatnak oldalunkban.

zabadletolt.jpg


A felhasználó nem találja majd viccesnek, ha a szolgáltatásunk olyan, mintha egy régi „pornolize" oldalt generáltunk volna. Az olyan mondtatok pedig, mint a „Van Ön csinál minden a kőzuzalék amit kellet volna -ban állásotok?" pedig legtöbbször azonnali távozásra sarkallják a felhasználót, hiszen az interneten számos szolgáltatás versenyez.

Elrettentő példaként álljon itt hosszú évek legrosszabb weboldala - a Brothersoft szoftverletöltője - amely minden olyan webes gyermekbetegséget hordoz, amely elegendő ahhoz, hogy elijesszen minden hazai felhasználót, annak ellenére, hogy az angol nyelvű oldal teljesen igényes. Az interneten a legnagyobb hibát azzal követhetjük el, ha nem készítjük elő jól az oldal bevezetését, az idő előtt kitett, félkész, bétaverziók ugyanis örökre elriaszthatják a látogatóinkat.

Túllépni a határokon

 


A hazai vállalkozások többsége sajnos még mindig nem gondolkozik azon, hogy miként törhetne be az uniós piacokra, pedig az internet segítségével ma már könnyű határokon átnyúló üzleteket nyitni. A nyugat-európai, illetve a tengerentúli vállalkozások pedig a magyar piacot legtöbbször nem tartják elég nagynak, így bizonyos szolgáltatások egyáltalán nem működnek itthon.

Pedig jól tervezett szolgáltatásokkal még mindig lenne keresnivalónk a határainkon kívül. Ehhez azonban nem elég egy jó ötlet. Az internet üzleti felhasználása ugyan egyre jobb lehetőséget teremt a vállalkozásoknak arra, hogy termékeiket határainkon túl is értékesítsék, mégis érdemes jól megfontolni miként lépjünk át a határokon. Ugyan általában nem kell fenntartani irodát, kirendeltséget, ügyfélszolgálatot a megcélzott országok többségében, de piaci jelenléthez igen fontos hogy rendelkezzünk a helyi piacokat ismerő értékesítési, illetve marketingszakemberrel, aki segítheti, hogy megerősítsük a pozícióinkat egy adott régióban.

Szólítsuk meg a látogatóinkat!


A legdurvább hibákat az okozhatja, ha azt gondoljuk, hogy kevés energiával és minimális anyagi ráfordítással is sikeresen klónozhatjuk a már meglévő, jól működő szolgáltatásunkat. Ezen befektetések hiányában a felhasználók folyamatosan érezni fogják, hogy egy jó szolgáltatásnak csak a lebutított verzióját használhatják, és így pont a saját eredeti oldalunk teremt majd konkurenciát a lokalizált verziónak.

Európában viszonylag könnyű német, angol, illetve francia nyelven sok felhasználót megszólítani, de az ott már működő tucatnyi versenytárs miatt érdemesebb a kelet-európai térségben kezdeni a hódítást. Természetesen a legnehezebb azokba az országokba eljuttatni szolgáltatásainkat, ahol sokféle nyelvet beszélnek.

Célkeresztben az ismeretlen piacok


A „határtalan" stratégia alapja általában az aktív internetes jelenlét. Ehhez létfontosságú egy olyan weboldal, amelyen keresztül a leendő felhasználóinkat tájékoztathatjuk termékeinkről, akciós ajánlatainkról. Ez az oldal jó lehetőséget teremthet arra is, begyűjtsük a vásárlók igényeit, ötleteit, reakcióit. Az oldalnak természeteses versenyképesnek kell lenni az adott piacon megjelenő többi - hasonló terméket, vagy szolgáltatást kínáló - oldallal. Sőt, jobb, ha a többet kínálunk, kevesebbért taktikát alkalmazva próbáljuk megnyerni a leendő vásárlókat, hiszen ez legtöbbször működik.

Az idegen nyelvű oldalak indításának legfontosabb követelménye, hogy megfelelő előkészítő munkával felmérjük a piacot. Tudnunk kell, hogy kik a versenytársak, milyen termékekkel kell versenyeznünk, sőt az adott ország lakóinak a felhasználói szokásait sem hátrányos megismernünk. Tudnunk kell a termékünkről azt is, hogy az adott országban mennyi potenciális vásárlót vonzhat, illetve, hogy mennyire telített a piac az adott szegmensben.

A feltörekvő piacokon számíthatunk nagyobb érdeklődésre informatikai szolgáltatások vagy konkrét termékek esetében, de nem árt azzal is tisztában lennünk, hogy ezek a legrizikósabb piacok, ahol a kommunikáció infrastruktúra nem feltétlenül juttatja el mindenkihez cégünk üzenetét, s a siker is igen kétséges.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.