Hirdetés
. Hirdetés

Nyáron is koppan a kalapács

|

A kánikula nem áll az aukciók útjába.

Hirdetés

Kocsis Csaba, a Kogép Kft. és az Intergavel Aukciószervező Kft. ügyvezetője szerint nincs szó uborkaszezonról: „Külföldi tapasztalatok alapján az Intergavel esetében két olyan időszak van, amikor általában nem szervezünk aukciót: az egyik a december 15-étől január 15-éig tartó intervallum, a másik pedig az augusztus. Ebben a kétszer egy hónapban az aukciók nem lennének túl sikeresek, ilyenkor kevesebb az érdeklődő, emiatt kevésbé mennek fel az árak egy-egy értékesítés során − pedig általában 90%-os sikerrel dolgozunk, ami nagyon jó arány.
Ügyfeleinknek is azt javasoljuk, ha júliusig nem sikerül elindítani az árverést, akkor inkább szeptember közepére időzítsük. Természetesen, ha sürgős számukra, szorít az idő, akkor megvalósítjuk. A legjobb időszak az aukciós értékesítésre október vége, november, december eleje, ilyenkor a legnagyobb a költekezési kedv.

Hirdetés

Az Intergavel tevékenysége nem annyira ismert a hétköznapi életben, tíz éve még 100-ból 1, jelenleg pedig már minden tizedik ember tudja, hogy egy bezárt üzem eszközeinek eladására az aukciós ipari vagyonértékesítés a legjobb módszer. Nemcsak a megbízásokért kell megdolgoznunk, hanem a vevőkért is, a vásárlói kedvet ugyanis több dolog befolyásolja. Az utóbbi időben történtek olyan gazdasági és politikai változások – mint például a vasárnapi boltzár –, amelyek miatt több üzletet is bezártak, így rengeteg eszközt értékesítenek. Az ilyen történések és az ezek miatt bővülő kínálat befolyással vannak a mi üzletmenetünkre is.

 

Az ember azt gondolja, ha jól pörög a gazdaság, akkor az új eszközöket keresik jobban a vállalkozások, hiszen ezekhez pályázatok révén és különféle támogatások által könnyebben hozzá tudnak jutni. Az elmúlt 1-2 évben fellendülést tapasztaltuk, pozitív irányba halad a gazdaság, mégis nagy a kereslet a használt eszközök iránt is. Megbízói oldalról is nagyobb a kínálat, mert a cégek fejlesztenek, bővítenek, a régi gépeiket pedig eladják. Vevői oldalról is nő az aktivitás, hiszen akinek nincs lehetősége pályázni vagy nincs forrása új gépre, de vannak üzleti tervei, az a használtpiacon vásárol. A sütőipari gépeket forgalmazó Kogép Kft. esetében szintén nagy beruházási kedvet tapasztaltam: a 2014-es évben rekordmennyiségben adtunk el új gépeket, megduplázva az előző évi forgalmunkat.”

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.