Hirdetés
. Hirdetés

Olcsóbb termékekkel hódíthatnak az e-kereskedők

|

Az internetezők egy része továbbra sem vásárol online, mert hiányolja a személyes kontaktust - de némi árengedménnyel meggyőzhetők lennének.

Hirdetés

Magyarországon az e-kereskedelem robbanás előtt áll, mert a sok esetben most még nézelődő internetezők egyre nagyobb számban válnak vásárlóvá. Így az egyre szaporodó e-kereskedelmi oldalak látogatottság-emelkedése mellett a vásárlási konverziós arányok növekedése várható. A mobileszközök e-kereskedelembe kapcsolódása is ugrásszerű fejlődést eredményez az elkövetkező években. A Gemius idei e-kereskedelmi összefoglalója átfogó képet ad a hazai e-kereskedelemről és még arra is kitér, hogy hol fognak vásárolni az emberek vasárnap.

Hirdetés

Az internet korában a fogyasztói preferenciák alaposan megváltoztak. A vásárlók legtöbbször már a boltba való belépés előtt eldöntik, hogy mit akarnak vásárolni. A hazai e-kereskedelmi trendeket vizsgálva kiderült hogy:

• A magyar internetező lakosság 40 százaléka, 2 803 000 fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 000 fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32%, illetve 12% volt. Összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondhatjó, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni.

 

• A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv–zene–film, a ruházat és kiegészítők, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.

• 2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest.

A jövőben várhatóan az online élelmiszervásárlás fog leginkább nőni, ha az egyes vásárolt kategóriákat nézzük

• Egy átlagos bevásárlókosár értéke egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben. (Megjegyzés: a gyakori vásárlókat kérdezték, így az átlagos kosárméret is magasabb, mint a ritkán vásárlók körében)

• A leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat, és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés futárnak.

 

A Gemius arra is kitér a tanulmányban, hogy hányan nem vásároltak online. A válaszadók 58%-a nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz.

Az 1540 fő megkérdezésével zajlott kutatás eredményei letölthetőek itt.

 

 

 

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.