Hirdetés

Újítani márpedig szükséges

|

Visszafejlődik, ami nem újul meg, mert elmegy mellette a világ, innováció nélkül a vállalat kiszorul a versenyből, mutatott rá az itelligence Hungary idei üzleti fórumán. Értéket partnerek, szállítók és felhasználók együttműködése teremt, ezért a technológia mellett bizalomra és megbízhatóságra is épít közös innovációjuk.

Hirdetés

Ügyfeleinkkel közös projektjeink, fejlesztéseink messze túlmutatnak a dobozos megoldásokon, dinamikát és hozzáadott értéket tekintve sokkal tágabb horizonton mozgunk, ezért idei konferenciánkon az innovációra fókuszáltunk, és a továbbiakban is a közös újítás lesz a vezérelvünk - mondta Földháziné Szakács Zsuzsanna, az itelligence Hungary ügyvezető igazgatója. A német anyavállalat, az itelligence AG a világ egyik legnagyobb SAP-partnereként és a japán NTT Data csoport tagjaként a fejlett technológiák felhőig, dolgok internetéig, gépi tanulásig és mesterséges intelligenciáig, digitális ikrekig, szoftveres és fizikai robotokig ívelő tárházával segíti a vállalatokat az üzleti célok eléréséhez szükséges megoldások létrehozásában. A Software AG kizárólagos hazai képviseletét is ellátó itelligence Hungary mindehhez folyamatimplementációs, -integrációs és -analitikai képességeket ad, és anyacégéhez, valamint testvérvállalataihoz hasonlóan maga is fejleszt szoftvermegoldásokat a vállalatok digitális átalakulásának megkönnyítésére.

Ilyen megoldás többek között az it.Forwarding, amelyet a magyar szakemberek a konferencián szintén referencia-ügyfélként előadó Hell Energy energia- és üdítőital-gyártó logisztikai partnerével, a BHS Transszal közösen fejlesztettek a szállítmányozás folyamatainak átalakítására. Ha a 100 ezer forintnál kisebb áfa-tartalmú számlák esetében is kötelezővé válik az online adatszolgáltatás, akkor azt nagyon sok hazai vállalatnak könnyítheti meg az itelligence Hungary másik fejlesztése, a NAV Box, amely a számlázó szoftvereket kapcsolja össze az adóhatóság rendszereivel. A törvény várható változásával ugrásszerűen megnő az érintett vállalatok, számlatípusok és a számlákat kiállító szoftverek köre, valamint a továbbított adatmennyiség is, ezért a magyar leányvállalat fejlesztői minderre felkészítik a tavaly bejelentett NAV Box megoldás új verzióját.

A konferencia közönsége a szekció-előadásokon közelebbről is megismerhette az itelligence rendszerkonverziós megoldását, amely a legkésőbb 2025-ig minden SAP-felhasználóra váró S/4HANA migrációt teszi gördülékennyé.

Hirdetés

 Nicolaj Vang Jessen, régiós vezető, itelligence AG

Digitális emberek, okos vállalatirányítás
Nicolaj Vang Jessen, az itelligence AG saját fejlesztésű it.Products termékportfólióért felelő alelnöke, valamint észak- és kelet-európai régiós vezetője a budapesti konferencián kiállított KIA Mia avatárral és a roboME-vel, egy fizikai robotba épített digitális asszisztenssel illusztrálta a vállalatnál zajló innovációt. Mindkét megoldást a koppenhágai laboratórium szakemberei fejlesztik.

- Vezetőként is nehéz követni, hogy egy több mint 9 ezer fős vállalat egy adott pillanatban milyen innovációs projekteken dolgozik házon belül, vagy partnerek, ügyfelek bevonásával, de ez nem baj - mondta Nicolaj Vang Jessen, amikor a többi leányvállalat fejlesztéseiről kérdeztük. - Szerteágazó együttműködés pezsgő légkörében születnek a leginnovatívabb ötletek, fontos, hogy ezt a folyamatot ne korlátozzuk túlszabályozással. Az újításnak persze előbb-utóbb az üzlettel is találkoznia kell, a menedzsment feladata, hogy a bátorításon túl az innovációt az értékteremtés szolgálatába állítsa. Előadásomban dán leányvállalatunk fejlesztései közül említettem példákat, de sok innovációs projekten dolgozik észak-amerikai leányvállalatunk és németországi központunk, miként törökországi és magyarországi kollégáink is ezt teszik. Keressük a lehetőségét, hogy budapesti leányvállalatunk fejlesztéseit, az it.Forwarding és a NAV Box megoldásokat, amelyek a mai konferencián külön is bemutatkoztak, a világ más piacain is eljuttassuk a felhasználókhoz.

Legtöbb innovációs projektünkben a mesterséges intelligenciára is építünk. SAP-re épülő Master Data Simplified megoldásunk, amely már termékként elérhető, az alaprendszerben létrehozott törzsadatok központi, következetes karbantartását segíti a sok szervezeti egységből felépülő nagy szervezetekben. Öt éve értékesítjük, tizenegy országban vezettük be mostanáig. A tapasztalatok azt mutatták, hogy 95 százalékkal csökkenti a törzsadatmennyiséget, ami nagyszerű, azonban a törzsadatok karbantartásához szükséges szabályok létrehozása összetett és időigényes feladat. Februárban megjelenő új verziójában ezért AI-vel segítünk ezen, a mesterséges intelligencia a felhasználó vállalat törzsadathasználatát elemezve javasol szabályokat a leghatékonyabb menedzsment könnyű és gyors kialakításához, további optimalizálásához. Az itelligence-nél ezt értjük értékteremtő innováció alatt, az üzletet adott feladat teljesítésében, a probléma megoldásában legjobban segítő funkcionalitást alakítunk ki, gyorsan és egyszerűen, a változó követelményekhez alkalmazkodó formában.

Hirdetés

A KIA Mia mesterséges intelligencia, arcfelismerés, videóanalitika, természetes nyelvi feldolgozás, párbeszédalapú kezelőfelületek technológiáiból felépülő, érzelmi intelligenciával felruházott digitális ember, mondta előadásában a régiós vezető. A vállalatirányítás jövőjét idézi, amelyben az üzleti felhasználók és ügyfeleik is úgy beszélgetnek majd az alkalmazásokkal, mint a sci-fi filmekben az űrhajó legénysége a fedélzeti számítógéppel?

- Prototípusként a KIA Mia szemlélteti, hogy az ügyfeleink telefonos vevőszolgálatain nagyrészt már ma is alkalmazott technológiákat kiegészítve milyen intelligens, eladóterekbe szánt megoldást tudunk adni - mondta Nicolaj Vang Jessen. - Minthogy meglévő technológiák működtetik, az angolul beszélő KIA Mia elérhető webszolgáltatásokkal lokalizálható, könnyen megtanul magyarul is, ez csupán ügyféligényen múlik. Ma még nehéz lenne megmondani, hogy a hozzá hasonló digitális emberek válnak-e az üzleti alkalmazások általánosan elterjedt kezelőfelületévé, arcává. Inkább azt mondanám, hogy a felhasználás különböző helyzeteihez legjobban illeszkedő kezelőfelületeket fogják az emberek a jövőben is választani. Fontos, hogy a felhasználói élmény tökéletesítése közben ne feledkezzünk meg az alaprendszerekről, a bennük létrehozott folyamatokról sem, mert ezeknek a jövőben is kulcsszerepük lesz, nélkülük elképzelhetetlen a vállalatok intelligens, digitális átalakulása. Emberi felhasználók helyett azonban egyre több munkafolyamatot a mesterséges intelligencia fog elvégezni, és az egész környezet is mind nyitottabbá válik a csatlakozó, például AI-képességeket adó és innovatív kezelőfelületeket működtető új technológiák felé.

Innováció és technológia
Klaus-Christoph Müller, az itelligence AG innovációs és technológiai igazgatója a fórumon tartott előadásában többek között a kihívásokról beszélt, amelyekkel az újító ötleteiket megvalósítani igyekvő vállalatok szembesülnek. A digitális átalakulás technológiai kihívásaira a felhőben találnak választ a szervezetek - de a felhő egyúttal a vállalati informatikai környezet összetettségét is növeli. Hogyan oldható fel ez az ellentmondás, kérdeztük az igazgatót.

- A legkisebb vállalatoknál a komplexitás sem lesz nagy, míg a legnagyobb szervezetek kiépítik a kompetenciákat, amelyek birtokában megbirkóznak a hibrid és a többfelhős, hiperméretű IT-környezetek összetettségével - mondta Klaus-Christoph Müller. - A vállalatok 90 százaléka azonban méretét tekintve a két véglet között helyezkedik el. A felhőben ők is megtalálnak minden technológiát digitális átalakulásukhoz, a korlátlan újításhoz, ám mérlegelniük kell, hogy ebből a tortából ténylegesen mekkora szelettel tudnak megbirkózni. Fejlett eszközök érhetők el persze a hibrid és a többfelhős környezetek menedzseléséhez, de számításba kell venni a szükséges szaktudás költségét, a környezet hosszú távú működtetésének, védelmének és fenntartásának komplexitását is. Gondos mérlegeléssel azonban minden szervezet megtalálja a számára legmegfelelőbb felállást, az összetettség mértékét, amelyet kezelni tud.

Hirdetés

Klaus-Christoph Müller, technológiai igazgató, itelligence AG

Könnyebbséget jelent az is, hogy egyetlen vállalatnak sem kell fejest ugrania a komplexitásba, mert haladhat lépésenként, a felhőszolgáltatásokat egyenként kiválasztva és tesztelve, majd környezetébe illesztve és méretezve, a megoldásokat DevOps módszerrel tökéletesítve. Rómát sem egy nap alatt építették, és a digitális átalakulás sem megy egyik napról a másikra, mondta a technológiai igazgató. A transzformáció nem véges folyamat, hanem út, amelyen az üzlet a változó piaci környezetben mindig újabb célokat jelöl ki és ér el innovatív megoldásokon keresztül.

- Folyamatosan új technológiák, szolgáltatások jelennek meg a felhőben, amelyekre építhet digitális átalakulásában a vállalat, és az üzlet is mindig újabb igényekkel áll elő, ezért nem egyszerű választani, olyan próbaprojekteket indítani, amelyek várhatóan a legrövidebb időn belül éles környezetbe ültethetők és kiterjeszthetők lesznek, mérhető eredménnyel járnak - mondta Klaus-Christoph Müller. - Számos iparág szereplőivel dolgozunk évtizedek óta, ezért tudásunk és tapasztalatunk alapján ebben is tudunk tanácsokkal segíteni. Szakembereink elsősorban folyamatszakértők, akik az ügyfél elképzeléseit megismerve a legjobb kérdéseket teszik fel, a válaszokat azonban mindig a felhasználókkal közösen találják meg, a leginnovatívabb megoldások ebből az együttműködésből születnek, azokat az itelligence szakmai támogatásával maguk a vállalatok hozzák létre.

Hirdetés

FOLYAMATALAPÚ MŰKÖDÉSSZABÁLYOZÁS AZ MVM-NÉL
Innovációs-transzformációs tapasztalataikat osztották meg a közönséggel az itelligence Hungary hazai ügyfelei a fórum szekcióelőadásain. Az MVM Csoport például 2012 óta épít csoportszintű rendszert a működés folyamatalapú szabályozásához a Software AG ARIS platformjának moduljaiból. A csoport méretén és felépítésén túl a folyamatmenedzsment-rendszer komplexitását a tagvállalatok belső szabályozási rendszerét támogató IT-rendszerek is fokozzák, amelyek közvetlenül kapcsolódnak az ARIS-hoz. Software AG-disztribútori szerepén túl ezért az itelligence Hungary tanácsadóként is részt vesz a projektek megvalósításában, mondta lapunknak Pelle Balázs, az MVM Zrt. munkavédelmi és minőségügyi osztályvezetője, valamint Vinczéné Hajnal Enikő, az MVMI Zrt. folyamatmenedzsment-szakértője.

ARIS-ban az MVM a folyamatmodellekből közvetlenül, egy kattintással állítja elő a szabályozó dokumentumokat, amelyeket egyedi fejlesztéssel készült felületen történő jóváhagyást követően az ARIS Publisher felületen és az automatizált dokumentumtárban jelenítenek meg a munkavállalóknak. A Csoport újabb verziófrissítésre is készül, 2020 januárjától tervezi az ARIS Connect 10-es változatának bevezetését.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.