Hirdetés
. Hirdetés

Vége a hagyományos Webnek

|

A 20. század webes óriáscégei közül az egyik legjelentősebb kénytelen maga mögött hagyni múltját - a stratégiaváltással párhuzamosan hamarosan megkezdődnek a leépítések Yahoo-nál.

Hirdetés

Yahoo-HQ
Yahoo-HQ

Amint arról mi is írtunk, Scott Thompson vette át a Yahoo vezetését az év elején; az internetes versenyben kissé megfáradt vállalatot még egyik alapítója, Jerry Yang is otthagyta január közepén. Utóbbi döntésében egyébként jelentős szerepet játszott az egykori PayPal vezető Thompson kinevezése. Emellett Roy Bostock, a Yahoo igazgatótanácsának elnöke is bejelentette, hogy nem indul újra a pozícióért, és vele tartott három sokat látott igazgatótanácsi tag: Vyomesh Joshi, Gary Wilson és Arthur Kern.

A cégnél tehát új szelek fújnak, és, amint az várható volt, ez jelentős átalakításokat hoz magával. A Wall Street Journal All Things Digital blogjának értesülése szerint ezreket készülnek elbocsátani a Yahoo-tól, noha az információt a vállalat hivatalosan nem kívánta megerősíteni. „Amint azt korábban jeleztük, vezetésünk elkötelezett a Yahoo stratégiájának jelentős átalakítása mellett, de a pénzügyi döntések még nem születtek meg” - olvasható a cég által kiadott nyilatkozatban. A WSJ mindazonáltal tudni céli, hogy az elbocsátások elsősorban a termékekkel, kereséssel és marketinggel foglalkozó részlegek dolgozóit érintik majd.

Mihelyst letisztázódik, hogy pontosan honnan küldenek el alkalmazottakat, élesen ki fog rajzolódni, hogyan gondolja a Yahoo a jövőt. Rebecca Lieb, az Altimeter Group egyik elemzője szerint az alapján, hogy melyik részlegek és termékek jelentősége csökken, szűnik meg, látszódni fog, mely irányból tervezi helyreállítani jövedelmezőségét a vállalat.

De legyen bárhogy is, az a Yahoo, amit immár közel két évtizede ismerünk, végleg eltűnik, vélekedik Karsten Weide, a Yahoo korábbi alkalmazottja, jelenleg az IDC egyik elemzője. Szerinte a céggel az az alapvető probléma, hogy évek óta nem tudta jelentősen növelni bevételeit, ezért elsősorban a költségek csökkentésével kénytelen javítani gazdasági teljesítményén.

„Két jelentős kiadása van egy újmédia vállalatnak: az emberek és az IT. A Yahoo nem engedheti meg magának számítógépes rendszere leépítését, de bőven van ki elbocsátani. Véleményem szerint túl fogja élni ezt az időszakot, de eközben jelentősen átalakul ahhoz képest, mint ahogyan most ismerjük. Jóval kisebb méretű lesz, ugyanakkor gyorsabban alkalmazkodik majd a változásokhoz” - foglalta össze Weide, hogyan látja a cég jövőjét.

2011 végén a vállalat összesen 14.100 embert alkalmazott, mintegy 4 százalékkal többet, mint amennyit az előző év lezárásakor. Ugyanakkor nettó bevételei 5 százalékkal estek ezalatt az egy év alatt, vagyis egy negatív folyamat bontakozott ki a cégnél. Nemcsak a növekvő költségek rontották az egyenleget, hanem a csökkenő bevételek is, így, ha a vállalat el akarja kerülni a Malévhez hasonló „hirtelen halál”-szerű becsődölést, muszáj hatékonyabbá tennie működését, kiszervezni/eladni azokat a részlegeket, amik jelentősen rontják a cég pénzügyi teljesítményét.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.