Hirdetés
. Hirdetés

Miklovicz Norbert - Trendekre hajtva

|

2022-re is vannak trendjeink, és bár pont erről szól a Magyar Marketing Fesztivál, pár érdekesség már a hivatalos marketingtrendriportunkból iskiderül.

Hirdetés

Kutatások alapján minden tíz magyar vállalkozás közül csupán kettőnek van írott és cégen belül kommunikált marketingterve. Vagyis az a forgatókönyv, amely leírja, hogy milyen stratégiával fogják megnyerni a vevők kegyeit.

Hirdetés

Egy másik kutatás szerint a magyar cégvezetők leginkább arra kíváncsiak, hogy mi történik a piacon a jövőben? Hogyan tudnak olyat mondani, írni vagy tenni, hogy az ő terméküket vásárolják meg? Ezek a marketingtrendek, amelyek a legkeresettebb szakmai tartalmak.

A marketingtrendeket mi kilenc éve mértük fel először. Amikor a Magyar Marketing Fesztivált megalapítottuk. Éppen ezért tartjuk rendezvényünket az év elején, mert ilyenkor a cégvezető semmi másra nem vágyik, csak hogy valaki mondja meg neki, hogy mire figyeljen az előtte álló évben. Ez a mi küldetésünk.

A mi rendezvényünk 1500-2000 fős. Ezzel véleményformálók vagyunk. Viszont, ha kb. négyszázezer hazai KKV-val számolunk, jogosan kérdezzük meg: a hazai cégek csupán 0.5 százaléka készül tudatosan egy rendezvényen a következő, remélhetően még sikeresebb üzleti évére?

A matek árnyalt és talán nem teljesen igaz. Az viszont tény, hogy az üzleti- és marketingtrendek valódi piaci előnyt jelenthetnek.

Sokan úgy képzelik el a marketingtrendeket, hogy a szakértők Nostradamust megszégyenítő módon megjósolják, hogy mi fog történni. De sajnos ez sem így van. Piaci trendek elemzéséből, jelentésekből, statisztikákból lehet következtetni arra, hogy milyen irányban változik az üzleti élet, és milyen üzleti trendet lovagolhatunk meg mi is a még nagyobb siker érdekében!

Bár az online események bár harmincötszörös mértékben gyarapdtak a pandémia hatására, és számuk ugyanilyen gyorsan vissza is fog esni, de a cégek legalább fele fogja használni továbbra is.

Újra trend a saját közönség fontossága, és mivel a 2021-es évben többször állt le valamelyik tech cég (ezzel elzárva sokakat a külvilágtól), talán elhisszük: "Ahol az adat, ott az ügyfél".

2022-ben fontosabbak lesznek a mikroinfluenszerek (10 ezer alatti követőszám), mint a nagy közösségi sztárok, mert kutatások szerint a mikroinfluenszerek elkötelezettsége a legerősebb. Tehát az ő táboruk aktivizálható a legjobban, és a nagysághoz mért lojalitás itt a legjobb.

Tovább robognak az előfizetéses modellek, ahol az amerikai 12 előfizetés átlag a globális referencia, és 2022-ban már nem az a fontos, hogy legyen mobiloptimalizált kinézete a weboldaladnak, hanem az, hogy élményt is adjon a weboldalad mobilon elindított vásárlási folyamata.

Ami talán a legijesztőbb, hogy a Facebook-hírfolyamon 2,5 mp-re, mobilon 1,7 mp-re csökkent a bevonódási idő. Ennyi időd van, hogy megragadd a figyelmet.

Vajon meddig mehet ez még el? Hova gyorsul a világ? Lehet, hogy eljön az idő, amikor már a trendeket sem figyeljük, mert nem lesz rá időnk? Addig is itt van nekünk a Marketing Fesztivál…

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.