Hirdetés
. Hirdetés

A Facebook-botrány fontos tanulsága

|

Egy amerikai felmérés szerint az emberek 91 százaléka aláírás előtt el sem olvassa az adatkezelésre vonatkozó pontokat. Nem csak az adatvédelmi szabályoknak kell tehát megváltozniuk, hanem nekünk, felhasználóknak is.

Hirdetés

Hirdetés

A Facebook legújabb adatkezelési botránya felszínre hozott azt a problémát, hogy a fogyasztók mennyire kevés ismerettel rendelkeznek adataik felhasználásával kapcsolatban.

Az egyik legelterjedtebb félreértés az, hogy ezeket az adatokat bármely cég vagy magánszemény birtokolhatja. Ez a félreértés a fogyasztókat éppúgy jellemzi, mint a cégeket és a kormányzatokat.

Tisztázzuk gyorsan: a saját személyes adatainkat nem birtokoljuk jobban, mint bármely tényt vagy információt. Amit megtehetünk vele, az az, hogy szabályozzuk a  felhasználásukat.

Amikor szerződést kötünk egy céggel - a Facebookkal, ez biztosítóval, egy online bolttal -, hosszú szerződést kell aláírnunk, amely megszabja, mit tehet a cég az adatainkkal, és mit nem.

Ezt azonban a legtöbben el sem olvassák. A Deloitte tanulmánya szerint az Egyesült Állmokban 91 százalék úgy fogadja el a feltételeket, hogy csak átfut rajtuk. A 18-34 éves korosztályban ez az arány 97 százalék.

Szükség van tehát a jelenleginél nagyobb transzparenciára és szigorra a személyes adatok kezelésében.

De arra is, hogy elolvassuk, amit aláírunk!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.