-

A Facebook-botrány fontos tanulsága

|

Egy amerikai felmérés szerint az emberek 91 százaléka aláírás előtt el sem olvassa az adatkezelésre vonatkozó pontokat. Nem csak az adatvédelmi szabályoknak kell tehát megváltozniuk, hanem nekünk, felhasználóknak is.

Hirdetés

A Facebook legújabb adatkezelési botránya felszínre hozott azt a problémát, hogy a fogyasztók mennyire kevés ismerettel rendelkeznek adataik felhasználásával kapcsolatban.

Az egyik legelterjedtebb félreértés az, hogy ezeket az adatokat bármely cég vagy magánszemény birtokolhatja. Ez a félreértés a fogyasztókat éppúgy jellemzi, mint a cégeket és a kormányzatokat.

Tisztázzuk gyorsan: a saját személyes adatainkat nem birtokoljuk jobban, mint bármely tényt vagy információt. Amit megtehetünk vele, az az, hogy szabályozzuk a  felhasználásukat.

Amikor szerződést kötünk egy céggel - a Facebookkal, ez biztosítóval, egy online bolttal -, hosszú szerződést kell aláírnunk, amely megszabja, mit tehet a cég az adatainkkal, és mit nem.

Ezt azonban a legtöbben el sem olvassák. A Deloitte tanulmánya szerint az Egyesült Állmokban 91 százalék úgy fogadja el a feltételeket, hogy csak átfut rajtuk. A 18-34 éves korosztályban ez az arány 97 százalék.

Szükség van tehát a jelenleginél nagyobb transzparenciára és szigorra a személyes adatok kezelésében.

De arra is, hogy elolvassuk, amit aláírunk!

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.