Hirdetés

Így csalnak a reklámokkal az androidos mobilokon

|

Olcsó banneres reklámok mögé rejtik el a drága videós hirdetéseket.

Hirdetés

Közismert, hogy bizonyos webhelyek és appok a processzor teljesítményét saját szolgálatukba állítva kriptovaluta bányászására használják mobilunkat, lemerítve az akkumulátort, és komoly adatforgalmat generálva a kontónkra. 

Nemrég fény derült rá, hogy a hirdetéseknél is létezik egy hasonló csalási technika, amelynek segítségével az erőforrásigényes videohirdetéseket egyes androidos appokban a hagyományos banneres reklámok mögé rejtik el.

Hirdetés

Nem az appok fejlesztői felelősek az álnok trükkért: ők maguk is meglepve fogadták a felhasználók panaszait, hogy appjaik indokolatlanul fogyasztják a telep energiatartalékait, és tetemes részt kiharapnak netes adatkeretükből.  Mint kiderült, a hirdetési hálózatokat, amelyekkel szerződésben állnak, meghekkelték a reklámbizniszben érdekelt csalók.

A visszaélés nem csak a fogyasztóknak okoz kárt, a csalók ugyanis olcsó banneres hirdetésekért fizetnek, amelyeket aztán drága videós hirdetésekkel töltenek meg.

A technika neve  ad-staching (reklám-stószolás), és havonta dollármilliókat jövedelmez az érintetteknek.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.