A Sun Network.com segítségével keltették életre Big Buck Nyuszit

|

A Sun Microsystems tegnap jelentette be a Big Buck Bunny című háromdimenziós animációs film online megjelenését, amelynek renderelését1 a Network.com Sun Grid számítóháló szolgáltatásával végezték.

A film a blender.org webhelyről letölthető, nyílt forráskódú Blender háromdimenziós szoftvercsomaggal, valamint a Network.com Application Catalog nevű online, számítóháló-képes alkalmazáskollekciójával készült. A Network.com a renderelésre szánt több mint ötvenezer CPU-órányi számítási idő mellett az online megjelenéshez is tárhelyet biztosító szolgáltatók egyike, így a film erről az oldalról is letölthető. „A Big Buck Bunny filmprojekt azt bizonyítja, hogy az igény szerinti számítási platformokkal nagymértékben csökkenthetők a 3D-s animáció világába való belépést megnehezítő akadályok. Jóllehet a Blender csapata mögött nem állt nagy stúdió, a közösségük támogatásával, valamint egy nyílt forráskódú renderelő szoftver és a Network.com segítségével sikerre vitték a projektet” – nyilatkozta Ian Murdock, a Sun Microsystem Inc. fejlesztői és közösségi marketingért felelős elnökhelyettese, majd hozzátette: „Az alkalmazások folyamatosan bővülő köre, a számtalan új fejlesztői eszköz, illetve a világméretű rendelkezésre állás jóvoltából a Network.com egyre több fejlesztőt és végfelhasználót vonz, akik a legkülönbözőbb iparágakból használnak, fejlesztenek és osztanak meg új szolgáltatásokat.” A film a nyílt tartalomfejlesztést ösztönzi, hiszen nem csak nyílt forráskódú szoftverrel készült, de a terjesztése is nyílt licenc alapján történik, ami lehetővé teszi, hogy más művészek szabadon hozzáférjenek valamennyi felhasznált stúdió-erőforráshoz és fájlhoz. „A mozi elsődleges célja az volt, hogy előmozdítsa a nyílt forráskódú 3D-s szoftverek fejlesztését, ugyanakkor a Big Buck Bunny színvonala művészi tekintetben és a technikai megoldások szempontjából egyaránt megfelel a nagy animációs stúdiókkal szemben támasztott elvárásoknak” – fejtette ki Ton Roosendaal, a film producere és egyben a Blender Intézet igazgatója. Több mint ötvenezer CPU-órányi számítási időre volt szükségünk. A Sun Network.com számítóháló szolgáltatásai rendkívül erőteljes platformot biztosítottak, ahol több száz CPU-t használhattunk párhuzamosan, így jelentős mértékben felgyorsíthattuk a film renderelését anélkül, hogy saját számítási infrastruktúrát kellett volna kialakítanunk. A rajzfilm a http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/ oldalról tölthető le.

0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.