Kérdezz, hogy örömmel visszatérjenek!

|

Hogyan érjük el, hogy meglévő ügyfeleink újra örömmel vásároljanak tőlünk? Természetesen továbbra is fontos új ügyfelek szerzésére koncentrálni, de ne hanyagoljuk el a meglévőket sem!

A cégek többsége rengeteg energiát fektet abba, hogy még több új ügyfelet szerezzen magának. Emellett viszont tartsuk észben azt is, hogy nemcsak nekik lehet eladni, hanem a meglévőknek is, és sok extra pénzt lehet keresni ezekkel az újraeladásokkal. Ezzel kapcsolatban szeretnénk megosztani a leghasznosabb tippet, amelyet Közép-Európa legjobb traktorértékesítőjétől tanultunk: ha valaki vevő lesz, hívjuk fel három nap múlva, és kérdezzük meg, minden rendben volt-e az értékesítéssel. Hívjuk fel három hét múlva, és kérdezzük meg, minden rendben van-e a termékkel, majd hívjuk fel három hónap múlva, mert akkor lehet a legtöbb boronát eladni a traktor mellé.

Hirdetés

Az újramegkeresés nem zaklatás
Számtalan más területre is igaz az, hogy ilyenkor kell kiegészítő terméket vagy szolgáltatást eladni, mert az érdeklődőben megvan már a bizalom, megismerte a kínált minőséget. Ilyenkor tudunk még többet kihozni az adott ügyfélből úgy, hogy minden fél jól járjon. Ezt az egyszerű trükköt mindenkinek alkalmaznia kellene, de sajnos kevesen teszik. Persze működik papíron is, de igazán az a nehéz benne, hogy több száz ügyféllel kapcsolatban kell fejben tartani, kit kell három nap, hét, hónap múlva felhívni. Egy jó rendszer erre automatikusan figyelmeztet, és átlagos értékesítőből így válhat könnyen szupersztár értékesítő.

Hangsúlyozzuk, hogy nem kell naponta felhívni valakit azért, hogy ajánljunk neki valamit, hanem akkor keressük, amikor van értelme, amikor segíteni tudunk neki. A siker nagyban múlik a jó időzítésen. Például ha kutyatápot árulunk, tudjuk, hogy egy közepes testű kutyának egy zsák kutyatáp meddig elég. Ha három héttel vásárlás után felhívjuk a vásárlót, hogy egy hét múlva el fog fogyni a táp, és küldenénk az újabb adagot, az nem zaklatásnak minősül, hanem olyan extra szolgáltatásnak tekinthető, amit még meg is köszön az ügyfél amellett, hogy vásárolni fog. Ez bármilyen termékre alkalmazható, legyen szó akár olyan előfizetésről, amelynek egy év múlva jár le a hűségideje.

Egy helyen az összes lényeges információ
A jó CRM-rendszer legnagyobb előnye az, hogy nemcsak csipog, mint egy ébresztőóra, így emlékeztetve minket arra, hogy elvégzendő teendőnk van, hanem abban is segít, miről kell beszélnünk az érdeklődővel. Egy helyen látjuk az összes lényeges információt

az érdeklődőről vagy ügyfélről: ki, mikor, mit beszélt vele, milyen ajánlatot kapott, mit rendelt. Ebből tudjuk, éppen mit kell neki mondanunk, amikor felhívjuk. A jó CRM-rendszerben rengetegféle figyelmeztető automatizmust lehet beállítani, hogy tudjuk, kit, milyen ajánlattal érdemes éppen megkeresnünk. Végeredményben csak a kreativitásunk szab határt annak, mire használjuk a határidőnaplón jóval túlmutató rendszert.

Zárszóként egy informatikával foglalkozó ügyfelünktől idézünk, aki elmondta, neki mit jelent a CRM.

- A CRM a napi munka szerves és elengedhetetlen része. Ezzel kezdem, és ezzel fejezem be a munkanapomat, a legszorosabb személyi asszisztens. Mindent MiniCRM-ben nézek meg, ellenőrzök, legyen az akár emlékeztető, ajánlat, szerződés vagy éppen kifizetés. Ha valaki napi rendszerességgel használja a rendszert, akkor nem veszít el egy ügyet sem azért, mert valamit elfelejtett. Ennél nagyobb előnyt nem tudok elképzelni.

Ha kíváncsi vagy, Neked hogy tud segíteni egy CRM-rendszer, próbáld ki az ingyenes tesztverziót a www.minicrm.hu weboldalon!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!