Hirdetés
. Hirdetés

Kormányváltás a koronavírus évében

|

Családi vállalkozás vezetését átvenni - történetesen éppen a világjárvány évében - izgalmas változás. Olykor konfliktusokkal jár, máskor zökkenőmentesen történik, mint a stuttgarti ELO Digital Office-nál.

Hirdetés

Idén márciusban csatlakozott a cég vezetéséhez Nils Mosbach, a cégalapító Karl Heinz Mosbach fia. Jelenleg négyen vezetik a több mint két évtizedes múltra visszatekintő ECM-gyártót Wolfgang Imiggel és az év végén visszavonuló társalapító CTO-val, Matthias Thiele-vel.

CW: Ön éppen a tavaszi karantén előtt vette át a cég vezetését. Mit jelentett önnek az új kihívás?

Nils Mosbach: Az ELO felkészült az ilyen helyzetekre, hiszen a digitális folyamatok működtetése a kenyerünk. Ilyen időkben különösen kifizetődő, hogy a cégen belüli kapcsolatokat a nyitottság jellemzi, különösebb hierarchia nélkül. Persze a napi ad hoc, személyes beszélgetések azért hiányoztak, hiszen az innovatív ötleteknek, a spontán kommunikációnak nem kedveznek a webmeetingek.

CW: A stafétaváltás egyúttal jelzés is a partnereknek és az ügyfeleknek, hogy a vállalat családi cégként folytatja útját?

Karl Heinz Mosbach: Igen, mi családi cégként a folytonosságra szavazunk. Cégfilozófiánk alapja az autonóm működés, stratégiai terveink közös elképzelések a következő évtizedre.

CW: Melyek a műszaki szempontból hangsúlyos területek?

NM: Mindenekelőtt a teljes fejlesztési terület, az alaptermékek fejlesztését is beleértve. Széles palettánk van különböző modulokból, amelyeket különböző teamek kezelnek. A sztenderd termékek azonban a jó koncepcióktól működőképesek. Igazán büszkék vagyunk a felhasználói élmény területére. Erős csapat gondoskodik arról, hogy a termékek egyszerűen kezelhetőek, de elegáns kialakításúak legyenek - így alkalmanként "hűha"-élményt is szereznek. A minőségbiztosítás és a tesztek döntő szerepet játszanak ebben, hiszen a termékeknek hibátlanul kell a piacra kerülniük. Vevőink sokszor munkaállomások tízezrein használják a szoftvereket, de partnereinknek is érteniük kell a koncepcióinkat. Alapvető emellett minden modul és koncepció stabil dokumentációja. Ebben segít a vevőtámogató részlegünk harcedzett munkatársakkal. Az ELO-t húsz nyelven forgalmazzuk, a lokalizálással minőségi okokból anyanyelvi szakembereket bízunk meg. A legújabb Business Solutions területtel pedig, hogy a sztenderd megoldások fejlesztéséről beszéljünk, bezárul a kör.

CW: Mik az elképzelései a jövőre nézve, milyen fejlesztéseket tervez, és mely területek a szívügyei?

NM: Elsődleges víziónk, hogy ügyfeleinknek az összes működési információt elérhetővé tegyük, támogassuk a digitális átalakulásukat, lehetőleg drága illesztőfelületek nélkül. Előtérben van a tartalmak elemzése, a folyamatok irányítása, az intelligens keresés és rögzítés, továbbá a felhőmegoldások.

CW: Hogyan látják az ECM-piac jövőjét általánosságban, illetve saját üzleti modelljüket tekintve?

NM: Korlátozó tényezőt jelent a szakemberhiány. A portfóliónknak köszönhetően mindenesetre jó kiindulási pozícióban vagyunk ahhoz, hogy leképezzük ügyfeleink digitalizációs stratégiáit, és így alapot teremtsünk a jövőbeni sikereikhez. Együtt fejlődtünk az igényekkel, hiszen két évtizede még dokumentumkezelésről és archiválásról beszéltünk, ma pedig tartalommenedzsmentről és információkezelésről van szó.

KHM: Az ELO az archiválástól kezdve a csapatmunkáig, a jogi megfelelőségig, az adatelemzésen alapuló intelligens információkezelés területeiig és az üzleti folyamatok irányításáig számos területet lefed.

CW: Nagyobb szerepet kap az ön vezetése alatt a termékportfólióban mesterséges intelligencia?

NM: Évek óta alkalmazunk intelligens megoldásokat például a számlafelismerés vagy a beérkező posta, az automatikus ERP-összevetés, a dokumentumosztályozás vagy a tartalomkiolvasás területén. A célunk az, hogy átláthatóbbá és kényelmesebbé tegyük az üzleti folyamatokat, és tehermentesítsük a felhasználót a monoton feladatok alól. Ebben fontos szerepet játszanak az AI-technológiák. Minthogy egyes megoldások még kiforratlanok, mérlegelnünk kell a várható eredményt és a tényleges hasznot.

CW: Milyen szerepet játszik a cégnél a fenntarthatóság? Valóban annyira fenntartható és erőforrás-kímélő a digitalizáció? Hiszen mindenütt a növekvő papír- és kartonfelhasználásról olvasni, az energiafelhasználásról és az elektronikai hulladékokról nem is szólva.

NM: A digitalizáció nemcsak munkafolyamataink javításáról gondoskodik, hanem azt is lehetővé teszi számunkra, hogy társadalmi igények felé fordítsuk figyelmünket, és célzottan alakítsuk az ökológiai jövőt. Valóban erősen emelkedik az energiaigényünk, a digitalizáció azonban új lehetőségeket is kínál: a világ bármely pontjáról dolgozhatunk, dedikált applikációk segítségével megspórolhatjuk a hivatalba járást, ami pozitív hatással lesz a széndioxid-egyensúlyra. A digitalizáció nagyban hozzájárul jólétünkhöz, ami lehetővé teszi számunkra, hogy a klímavédelembe invesztáljunk.

Hirdetés
Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.