Hirdetés
. Hirdetés

A biztosítási iparág 2021-es digitális trendjei

|

A biztosítók számos technológiát is felhasználhatnak a jövőben.

Hirdetés

Az digitális korszakban a biztosítási ügynökségek életében is fontos szerepet játszanak az innovatív technológiai megoldásokat. E piaci szereplői olyan megoldásokat és eszközöket keresnek, amelyek könnyen skálázhatók és frissíthetők a változó iparági és fogyasztói igényeknek megfelelően a versenyképesség fokozása érdekében. A versenyelőnyre vágyó biztosítási ügynökségeknek a következő digitális trendeket kell figyelembe venniük a biztosítási ágazatban, hogy megelőzzék versenytársaikat - állítja a TechTimes.

Távoli hozzáférési környezet

A koronavírus-járvány kezdeti időszakában a vállalkozások világszerte átálltak a teljes vagy részleges távmunkára. A távoli technológiákkal és virtuális folyamatokkal való elhelyezkedést követően sok vállalat számos meglepő előnyt fedezett fel az új távmunkakörnyezetből, például a működési költségek csökkenését és a termelékenység javulását.

Akár életbiztosítást, akár autóbiztosítást kínálnak, a biztosítókra valószínűleg több online megbeszélés, webalapú megoldás és továbbfejlesztett online ügyfélszolgálat lesz jellemző. A fejlett digitális módszerek, például az automatizálás, a mobil biztosítási megoldások, a hálózati biztonsági szoftverek és a projektmenedzsment eszközök stratégiai bevezetése segíteni fogja a biztosítási ügynökségeket a különböző munkakörülmények kezelésében, mind a távoli, mind az irodán belüli munkavégzésben.

Érintésmentes fizetés

A COVID-19 miatti társadalmi távolságtartás a digitális fizetéseket elengedhetetlenné tette az üzleti tranzakciók online és offline lebonyolításához. A legtöbb biztosítási szolgáltató már kínál ügyfeleinek online fizetési lehetőségeket, például hitelkártyát vagy digitális fizetési módokat, például PayPal-t. Az online kimenő fizetéseket azonban a biztosítótársaságok még nem fogadták el. A szakértők szerint a kimenő digitális fizetések a biztosítási ügynökségek számára a digitális kifizetések fő fókuszpontjává válnak. Mivel egyre több vállalat kínál érintésmentes fizetési lehetőségeket, a modern fogyasztók elvárják majd, hogy a biztosítók modern digitális fizetési megoldásokat alkalmazzanak.

Hirdetés

Virtuális ügyfélélmény

Az elmúlt évben az emberek az egészséges társadalmi távolságtartás érdekében a személyes kommunikációjukat és interakcióikat digitális csatornákra, például a közösségi médiaoldalakra és az azonnali üzenetküldő alkalmazásokra helyezték át. Nemcsak a COVID-19 miatt, hanem az emberek azért is használják a digitális platformokat az egymással való kommunikációra, mert az nagyobb kényelmet és továbbfejlesztett kommunikációs funkciókat kínál. Ezért a vállalkozások világszerte szintén befektetnek az online ügyfélkapcsolatok kiépítésébe és fenntartásába. Ez alól a biztosítási ágazat sem kivétel. A biztosítók is a legújabb kommunikációs módszereket és csatornákat alkalmazzák, hogy ügyfeleiknek kiváló virtuális élményt nyújtsanak.

A reszponzív (minden digitális eszközre optimalizált) webdesign, a közösségi médiaprofilok, a chatbotok és a mobilalkalmazások a legjobb módszerek közé tartoznak a jobb online ügyfélélmény megteremtésére. A biztosítók így valós időben válaszolhatnak az ügyfelek kérdéseire, még akkor is, ha alkalmazottaik otthonról vagy az irodából dolgoznak. Az online kommunikációs módszerek elfogadása nagyobb kényelmet ad a távoli biztosítási ügyintézéshez.

Robotizált folyamatautomatizálás (RPA)

A robotizált folyamatautomatizálás vagy RPA az egyik jelenlegi erős digitális trend a biztosítási ágazatban. A biztosítási ügynökségek általában arra használják az RPA-t, hogy az ismétlődő vagy szabályalapú műveleteket és feladatokat robotpilótára állítsák. Ehhez interaktív hangválaszmegoldásokat, virtuális asszisztenseket és chatbotokat használnak az ügyfélkommunikáció és a biztosítási tranzakciók online kezelésére. Ezek a digitális eszközök lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy mobil eszközeik segítségével a hét bármely órájában alapvető biztosítási kérdéseket tegyenek fel és lekérdezéseket indíthassanak. Másrészt a biztosítók jobban képesek valós időben válaszolni az ügyfelek kérdéseire anélkül, hogy órákig várakoztatnák őket.

A biztosítók számos más technológiát is felhasználhatnak arra, hogy robotpilótára állítsák a folyamataikat, például az online biztosítási ajánlatokat, a csalásfelismerést, a fizetéskezelést és a számlák generálását. A robotizált folyamatautomatizálás nemcsak a működési hatékonyságot növeli, hanem azáltal, hogy személyre szabott élményt nyújt az ügyfeleknek, bizalmat és hitelességet is épít.

Telematika

A telematikai képességeket az autóbiztosítók általánosan használják. Ez az intelligens technológia a járművek viselhető technológiájaként működik. A biztosítók az ügyfelek járműveit megfigyelő technológiákkal szerelik fel, hogy elemezzék a különböző elemeket, például a vezetési szokásokat, a helyszíneket, a baleseteket, a sebességet stb. A telematika által nyert összes adat segít a biztosítóknak a lehető legjobb autóbiztosítási díj meghatározásában. A telematika továbbá számos előnyt kínál mind a biztosítótársaságok, mind az ügyfelek számára, például jobb vezetési szokásokat, alacsonyabb kárigényköltségeket, jobb díjtételeket, valamint szoros kapcsolatot a biztosító és a biztosított között.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.