Hirdetés

Informatikai vezetők új szerepben

|

Hosszabb távú digitális stratégia megalkotására ugyan kevesebb erőforrás áll térségünk informatikai vezetőinek rendelkezésére, vállalatuk digitális érettségének kérdése, az átalakítás és az ezzel járó szerepváltás azonban foglalkoztatja őket.

Térségünkben is elindította IT Executive Programját (IEP) az International Data Corporation (IDC), amely Kelet- és Dél-Európa országaiban, valamint Ausztriában és Oroszországban segíti az informatikai vezetőket a digitális átalakítással járó stratégiaalkotásban és szerepváltásban.

Megszoktuk a korábbiakban, hogy az üzleti oldal az IT-osztályhoz fordult igényeivel, és kivárta, amíg megkapta a kért alkalmazásokat. A harmadik vállalati platformot alkotó technológiák, a nyilvános felhőben elérhető szolgáltatások elterjedésével azonban az üzletágak ma már önállóan, könnyen és gyorsan beszerezhetik a kívánt megoldásokat, ha úgy ítélik meg, hogy a házon belüli informatikusok lassan reagálnak.

Digitális átalakítás lépésenként
Hogy ne sodorja a pálya szélére a felgyorsult folyamat, az IT-igazgatónak digitális vezetővé kell válnia, aki az üzleti oldallal közösen kidolgozott, digitális stratégia jegyében a házon kívül működő erőforrások és szolgáltatások használatát is menedzseli, sőt előmozdítja a vállalatnál.

- IEP programunk a digitális átalakulás jobb megértésében segíti az IT-vezetőket, hogy az üzleti célokkal összhangban meghozott döntéseikkel és leszállított megoldásaikkal a támogatáson túl kezdeményezzék is a transzformációt, az IT-beruházások jobb megtérülése és a kockázatok kezelése mellett az új lehetőségekre is felhívják a figyelmet vállalatuknál - mondta Ilosvai Péter, az IDC IEP programjának közép-kelet-európai vezetője.

Ennek érdekében az IEP program éves előfizetéses konstrukcióban hozzáférést ad az IDC trendelemző és szállítóértékelő adatbázisaihoz, webkonferenciáihoz és eseményeihez, valamint meghatározott óraszámban a piacelemző cég szakértőihez. A program résztvevői ezenkívül értéknövelt és egyedi szolgáltatásokat, például digitálisérettség-felmérést, stratégiai, taktikai és beszerzési tanácsadást is kérhetnek.

- A vállalat digitális érettségét felmérve megállapítjuk, hogy az adott szervezet az átalakulás mely szakaszánál tart, közösen meghatározzuk, hogy hova szeretne eljutni, majd ennek megfelelően az adott iparágon belülről, a vállalatméretet is szem előtt tartva, bevált gyakorlatot ajánlunk - mondta Ilosvai Péter. - Konkrét lépéseket, feladatlistát adunk az IT-vezetőknek a kijelölt célok eléréséhez, de emellett az egyes projektek megvalósításával kapcsolatban felmerülő kérdéseket is segítünk megválaszolni.

 

Stratégiaalkotás versenyhelyzetben
Észak-Amerikában, ahol a globális vállalatok központjai találhatók, az IDC stratégiai tanácsadási szolgáltatásai keresettek, mivel a döntéshozók nem engedik meg maguknak, hogy információhiány miatt nagyobb üzleti kockázatot vállaljanak. Nyugat-Európában, különösen régiónkban, a vállalatmérettel együtt az IT-osztály mérete és erőforrás-ellátottsága is csökken. A vezetők ezért valamivel többet kockáztatnak döntéseik meghozatalakor, azonban a digitálisérettség-felmérés és az egyedi beruházások megtervezéséhez kért tanácsadás népszerűsége jelzi, hogy a digitális transzformáció térségünkben is foglalkoztatja a vállalatokat.

- Régiónkban a vállalati IT-osztályok többsége még mindig a végrehajtó, az üzemeltető szerepébe zárva működik, amely egyre szűkösebb költségvetésből próbál megoldani mind több feladatot - mondta Ilosvai Péter. - Az üzleti oldal azonban ma már nem habozik sokat, ha a nehézségekkel küszködő IT-osztálytól nem kapja meg a kért megoldásokat, máshol fog bevásárolni, a vállalatnál megjelenik az árnyékinformatika, vele együtt pedig az integrációs problémák és a biztonsági kockázat. Ebben az értelemben az informatikai vezetők térségünkben is versenyhelyzetbe kerültek, a vállalat digitális stratégiájával együtt szerepüket is újra kell értelmezniük, hogy az átalakulás folyamatának élére állhassanak. A versenyhelyzet még kiélezettebb a helyi, magyar, lengyel, szlovák vállalatok esetében, amelyek számára a digitális transzformáció nemcsak a piaci siker, hanem az életben maradás feltétele lehet.

Élen járnak ezirányú fejlesztéseikkel térségünkben a pénzügyi szolgáltatók és a kereskedővállalatok, amelyek keresik a módját, hogy a kapcsolattartás különböző csatornáit átölelő, multi-channel modellben minél hatékonyabban és személyre szólóan szolgálhassák ki ügyfeleiket.

- A régiónkba települt gyártóvállalatok is mind teljesebb rálátást akarnak itteni beszállítóik gyártási folyamataira, ezért ezek a cégek is modernizálják informatikai környezetüket az üzlet megtartása érdekében - mondta Ilosvai Péter. - Az előttünk álló években várhatóan az egészségügyi ellátás területe ugyancsak nagy digitális átalakuláson megy majd keresztül, hogy egyszerre találjon megoldást az erőforráshiányra és a szolgáltatás színvonalának emelésére, nem utolsósorban lépést tartson a területre belépő magánszereplőkkel.

IEP programján keresztül elérhető szolgáltatásait az IDC legutóbb a múlt héten Bécsben megtartott CIO Summit konferenciáján mutatta be.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra » Advertisement

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.