Hirdetés
. Hirdetés

Mi lesz veled YouTube?

|

A Google jól bevásárolt a YouTube-al, álltja egyre több elemző világszerte. A felhasználók utálják a hirdetéseket, a hirdetők pedig nem szeretik a YouTube közönségét.

Hirdetés

Senki sem tudja meddig lesz veszteséges a YouTube, de az tény, hogy a félmilliárdos buktának nem örültek a részvényesek. A legnépszerűbb internet oldalak között emlegetett video megosztó – alapítása óta – egyszerűen nem képes egy működőképes (nyereséget hozó) üzleti modellel előállni.

A közkedvelt portál helyzete enyhén szólva is kritikus, hiszen a bevezetett hirdetésformáknak gyakorlatilag senki sem örül. A felhasználók egyre jobban morgolódnak az amúgy sem óriási videók 20 százalékát kitakaró szöveges és grafikus csíkok miatt. Igazán senki sem érti, hogy miért kellett a hirdetéseket a lejátszó ablakba erőltetni, illetve hogy miért nem találtak azoknak ennél megfelelőbb helyet az oldalon.

A felhasználók bizalmának megőrzése mellett, egyértelmű hogy YouTube-nak növelni kéne a bevételeit, hiszen hatalmas összegeket emészt fel már az óriási mennyiségű videó tárolása is. Az elemzések szerint nem is kevéssel kéne növelni a bevételeket, mert a tervezett 270 millió dolláros hirdetési bevétel, a 710 millió dolláros kiadási oldalhoz képest elég kevésnek tűnik ahhoz, hogy azt a Google részvényesei azt tartósan tolerálnák.

youtubereklam.jpg


A YouTube helyzete azért is érdekes, mivel az ingyenes videók között számos hirdetés, reklámfilm, gerillakampány is bujkál úgy, hogy azért senki sem fizetett és a későbbiekben sem szeretne. Az ingyenesség csapdáját erősíti az is, hogy a hirdetők többségének nem eléggé behatárolható a Youtube közönsége. Több médiaszakértő szerint a YouTube nem túl vonzó a fizető hirdetők számára. Annak ellenére, hogy naponta milliók látogatják, nem tartja senki jó felületnek nagyobb kampányaihoz.

A sokat kritizált szűrés megoldhatatlan, az utólagos moderálás számos per és botrány forrása. A duplikátumok csak a helyet foglalják a szervereken, míg a jogsértő tartalmak folyamatos eltávolítása rendszeresen akadozik. Az ingyenesség és a szabad feltöltés lehetősége nem tesz túl jót az üzletnek.

A tartalmi szűrés hiányosságai miatt az is megeshet, hogy egy fizetett hirdető, ingyenes konkurens hirdetéssel találkozhat ugyanabban a témacsoportban. Extrém esetben az gerillakampányok egy már létező kampány kapcsán lehetnek sokkal népszerűbbek is, mint az eredeti, amelyért valaki befizette a YouTube hirdetési díjait.

A zsákutcának látszó problémára nem látszik konkrét megoldás, az útkeresés ugyan folyik, de az tény, hogy ha a Google és a YouTube vezetői a felhasználóknak nem szimpatikus megoldásokkal állnak elő, akkor könnyen lehet, hogy hamarosan egy konkurens video megosztó oldal címét gépeljük majd a böngészőnkbe a megszokott helyett.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.