Hirdetés

Az alkalmazottak többsége visszamegy az irodába a koronavírus után

|

Részletes felmérést készített a Xerox arról, milyen kihívásokkal néztek szembe a cégek a távmunka miatt, és milyen irányt tartanak működőképesnek a világjárvány lecsengését követően.

Hirdetés

Hatszáz informatikai vezető részvételével készített felmérést a Xerox a koronavírus, de legfőképpen a távmunka témájában. Ebben azt szerették volna megállapítani, milyen technológiai kihívásokkal kellett szembenézniük a cégeknek, amint az alkalmazottjaik otthonukból kezdtek dolgozni, milyen hatással volt ez a teljesítményükre, valamint hogy a veszélyhelyzet elmúlását követően maradnának-e a távmunkánál. A felmérésben öt ország (USA, Kanada, Egyesült Királyság, Németország és Franciaország) legalább 500 főt foglalkoztató cégeinek alkalmazottait, köztük vezető beosztásban dolgozókat is megkérdeztek a gazdaság olyan területeiről, mint az üzleti élet, az egészségügy, a pénzügy, az utazás és a vendéglátóipar.

Hirdetés

A válaszok szerint a cégeknek egyhangúlag komoly problémát jelentett az átállás a távmunkára, ugyanis a legtöbb helyen nem tudták zökkenőmentesen megoldani, hogy az alkalmazottak a megfelelő infrastruktúrával és technológiákkal dolgozhassanak az otthonukból is. A megkérdezettek mindössze 28 százaléka mondta azt, hogy technológiailag teljesen felkészülten érte őket a járvány, míg 29 százalék szerint ez volt a legnehezebb kihívása az elmúlt időszaknak. Emellett az is kiderült, hogy Franciaországot érintette legrosszabbul a vészhelyzet, míg az Egyesült Államokban ment legkönnyebben az átállás. Legtöbben (35 százalék) az IT-támogatást hiányolták a távmunkában, ezt követték a workflow-t segítő eszközök (27), majd a kommunikációt és együttműködést segítő eszközök (22), végül pedig a felhőalapú szolgáltatások (10 százalék). 

A kutatásból az is kitűnik, hogy a cégek az utóbbi időben sokkal többet költöttek az alkalmazottjaikra, és arra, hogy azok megfelelő munkakörnyezetben végezhessék feladataikat. Az IT-cégek 70 százaléka tárgyalta újra költségvetését, hogy sokkal többet költsenek a távmunkát segítő technológiákra, vagy az irodai és otthoni munkára egyaránt építő hibrid megoldásokra. Emellett sokan költöttek még felhőalapú szolgáltatásokra, illetve az együttműködést segítő szoftverekre. 

A kutatás egyik legérdekesebb aspektusa, hogy vajon hogyan tervezik a cégek a foglalkoztatást azután, hogy elmúlt a vészhelyzet. A megkérdezettek egyharmada szerint a távmunkával a legnagyobb baj a hálózati és adatbiztonsági kockázatok voltak, emellett sokan (24 százalék) jelezték, hogy csökkent az alkalmazottak produktivitása. Ezekből a problémákból kifolyólag a megkérdezett cégek 82 százaléka valószínűleg visszaáll az irodai rendre, de azt is jelezték, hogy nem engedik el teljesen a távmunkát sem. 58 százalék érzi úgy, hogy az elkövetkezendő időkben újragondolják a home office-ra vonatkozó előírásaikat, mivel megbizonyosodtak arról, hogy így is lehetséges a munkavégzés. 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.