Hirdetés
Hirdetés

CeBIT 2016: kiállítás a dolgok internetén

|

Hálózatba kapcsolt haszonnövényektől kezdve vásárlás előtt telefonon kikevertethető turmixitalokon át az emberek érzelmeiben olvasó robotokig a gazdaságot és a társadalmat egyaránt átformáló digitalizáció uralta a CeBIT 2016 kiállítást. A nagyközönség számára fogyasztható, látványos alkalmazások mellett az üzleti és informatikai döntéshozók azokat a platformokat, újgenerációs eszközöket és szolgáltatásokat is megtalálták Hannoverben, amelyek nélkül elég nehezen menne a vállalatok digitális átalakítása.

Olyan uralkodó volt a vezérmotívum, hogy a CeBIT történetében először, idén európai uniós konferenciával indult a kiállítás, melynek nyitó előadásában Günther H. Oettinger EU-biztos uniós szintű, egységes digitális piac és szabályozás létrehozását sürgette. A SCALE11 elnevezésű kiállítási területen több mint 400 start-up cég a dolgok internetére épülő új üzleti modelleket mutatott be, és a CeBIT Global Conferences programjában pódiumra lépő több mint kétszáz előadó is a digitalizáció különböző vonatkozásaival foglalkozott, beleértve a kiberbiztonság kérdését is.

A digitális átalakulást ikonikus módon megjelenítő dolgok internetének a szervezők külön IoT/M2M pavilont is szenteltek, ahol többek között az Eurotech és a nyílt forráskódú közösség, a Java platform dinamikus modulrendszerét fejlesztő OSGi Alliance az összetett közlekedési hálózatok menedzselését demózta.

Turmixkeverés a telefonon
Hagyományaihoz híven az SAP termékbejelentéssel is emelte a kiállítás fényét, idén az Internet of Things (IoT) Foundation for SAP HANA debütált Hannoverben, amely a Vodafone dolgok internetéhez fejlesztett hálózatikapcsolat-kezelő platformját a szoftvercég in-memory platformjával integrálja. Segítségével a vállalatok az internetre csatlakoztathatják és menedzselhetik a SIM-kártyát használó eszközöket - például érzékelőket -, amelyeket IoT-alkalmazásaikban telepítettek, és az általuk gyűjtött adatokat az SAP HANA platformra továbbíthatják nagy teljesítményű elemzésre. A megoldást, amely megkönnyíti a prediktív karbantartáshoz, az okosmérőórák telepítéséhez és más IoT-alkalmazásokhoz szükséges infrastruktúra kialakítását, a két cég mindazon piacokon kínálni fogja, amelyeken együttesen jelen vannak.

Az SAP saját felmérése szerint ma csupán minden negyedik vállalat képes úgynevezett omnichannel stratégia megvalósítására, melynek jegyében az összes kommunikációs csatornán átívelő, egységes, következetes és kontextusba ágyazott, személyre szabott élményt tud adni ügyfeleinek, akik így például egy webshopban megkezdett vásárlást okostelefonjukon folytathatnak, és a valós boltban fejezhetnek be, korábbi vásárlásaik alapján kimondottan nekik szóló kedvezmények mellett. Kiderült a felmérésből az is, hogy a vállalatok mindössze 17 százaléka tud elsősorban mobileszközökön kapcsolatot tartani ügyfeleivel. A cégvezetők 61 százaléka meggyőződésének adott hangot, hogy az ügyfélélmény továbbfejlesztésében meglévő CRM- és értékesítéstámogató rendszerei hátráltatják a vállalatot. Számukra a továbblépést megkönnyítheti az SAP Hybris Customer Experience megoldás, amely az ügyfélprofil adatai és az éppen zajló tranzakciókba adott valós idejű betekintés alapján segíti az ügyfélélmény és a tartalom személyre szabását az összes digitális csatornán.

Előzetest mutatott az SAP Hybris Commerce megoldásának következő nemzedékéből is, melyet a CeBIT közönsége demókon keresztül közelebbről is megismerhetett. Az egyik alkalmazásban a különböző hozzávalókból egy mobilapplikációban egyénileg kikeverhető gyümölcsturmixot az italautomatánál egy QR-kód segítségével lehetett begyűjteni a német cég standján.

Az SAP Hybris Commerce legújabb, Edge kiadásának B2C csomagjával Finnország egyik legnagyobb távközlési vállalata, a DNA Oy korai felhasználóként éves összevetésben 65 százalékkal növelte online eladásait a lakosság körében. Most arra készül, hogy a megoldás B2B opciójának bevezetésével hasonló élményt adjon vállalati ügyfeleinek is.

Ugyancsak Hannoverben startolt el az SAP Beyond CRM elnevezésű előadáskörútja, amely a következő hetekben és hónapokban tizenhárom európai városba fogja elvinni a hagyományos ügyfélkapcsolat-kezelésen túlmutató megoldásokat.

 

Kiterjesztett valóság az autógyárban
Digitális üzleti platformja, a DBP 2.0 gyakorlati alkalmazásait partnereivel közösen mutatta be a Software AG Hannoverben. A hagyományos, bekódolt üzleti logikára épülő üzleti alkalmazások statikusságával szemben a következő generációs platformot olyan ARIS, webMethods, Terracotta és más szoftverek, valamint felhőszolgáltatások alkotják, amelyek agilitást, dinamizmust kölcsönöznek a vállalatnak, a történeti és az élő adatok együttes, akár valós idejű elemzésével 360 fokos rálátást adnak az üzletre, és elősegítik a változások gyors, intelligens és automatikus megválaszolását.

A DBP a változó piaci környezet és az agilis üzleti működés között elhelyezkedő rétegként lehetővé teszi az informatikai és az üzleti oldal együttes menedzselését, a házon belüli és a felhőben futó alkalmazások összekapcsolását, dinamikus és automatizált üzleti folyamatok, agilis és adaptív alkalmazások létrehozását, továbbá in-memory és komplex eseménykezelő technológiával támogatja a prediktív analitikát és a gyors reagálást. Nem meglepő, hogy az eredetileg két éve bejelentett, majd tavaly ősszel frissített és azóta is folyamatosan bővülő platformot egyre több vállalat használja az ipari internetre épülő fejlesztések, projektek megvalósításához. A CeBIT-en több ilyen, a partnerekkel közösen jegyzett innovációt is bemutatott a Software AG.

A T-Systems Mobile Travel Assistant megoldásával az utazási irodák például úgy bővíthetik szolgáltatásaik palettáját, hogy ügyfeleiknek személyre szabott információkat és ajánlatokat adnak, valós időben. A Capgemini Connected Service Experience a DBP big data adatfolyam-kezelő és hibrid integrációs technológiáit a Salesforce szolgáltatásaival és a tanácsadó cég digitális transzformáció terén kiépített kompetenciáival ötvözi, így segítségével a vállalatok rendkívül gyorsan vezethetnek be innovatív szolgáltatásokat és megoldásokat. A Konica Minolta például a nyomtatók karbantartását segítő prediktív IoT-alkalmazást épített a Capgemini Connected Service támogatásával, míg az autógyártás területén kiterjesztett valóságra (augmented reality, AR) épülő és üzletifolyamat-monitorozó alkalmazások születtek a szolgáltatás bevonásával.

Szenzorok a szőlőben
Olyan, Intel technológiára épülő, köztéri lámpaoszlopokat is felállított az SAP a CeBIT-en, amelyek a közúti forgalom monitorozásán túl érzékelőkkel mérik a légszennyezettség és az időjárás változását, felhőszakadás idején valós idejű riasztást küldenek az árvízveszélyről, és az elektromos autók is feltölthetők róluk.

Maga az Intel egy szőlészet élethű modelljével lepte meg a kiállítás látogatóit, amelyen napenergiával működő szenzorállomást állított fel. A megoldással a szőlőgazdák okostelefonjukon távolról is figyelemmel kísérhetik a szőlőérés folyamatát. Ugyancsak a mezőgazdaság számára a Deutsche Telekom olyan digitalizált folyamatot mutatott be, amelyben érzékelők mérik a növényeket érő környezeti hatásokat a napsütéses óráktól kezdve a talaj nedvességtartalmáig, és az adatokat a felhőben futó alkalmazásba töltik, amely GPS rendszerrel ellátott mezőgazdasági gépeket vezérel a földekre.

A Hasso-Plattner Institute kutatói olyan szoftvert fejlesztettek, amely a közösségi hálókon posztolt hozzászólások elemzésével keres potenciális vásárlókat különböző termékekhez.

Természetesen a drónok sem hiányozhattak a CeBIT-ről, ahol idén első alkalommal megrendezték a drónmesterek csúcstalálkozóját (Dronemasters Summit). A népszerű kiállítási terület látványos röptetőaréna mellett konferenciaprogramot is kínált. Az előadások a drónok üzleti alkalmazásait, például az energetikai és közműhálózatok, a gazdaság és a nemzetbiztonság szempontjából egyaránt kritikus, nagy kiterjedésű infrastruktúrák monitorozását taglalták.

A SoftBank által fejlesztett humanoid robot, Pepper az IBM Watson analitikaifelhő-képességeit használva húsz nyelven beszél, és az emberek arckifejezéséből következtetni tud azok érzelmi állapotára is. Talán ez is közrejátszott abban, hogy a CeBIT-látogatók kedvencévé vált. Pepper először hotelekben, óceánjárókon és sétahajókon, valamint bevásárlóközpontokban teljesíthet majd consierge szolgálatot.

Vásárlás előtt a fogyasztók a webshopban felpróbálhatják a kinézett ruházati cikkeket az avatarplatformnak köszönhetően, amelynek prototípusát a Hewlett Packard Enterprise demózta Hannoverben. A kereskedőcégek ezzel a megoldással csökkenthetik a visszaküldött termékek számát és a cserékkel járó költségeket, illetve a visszatérítésből származó bevételkiesést.

Újszerűen jeleníti meg a Karlsruhe Institute for Technology (KIT) Ipar 4.0-s alkalmazása a gyártási folyamatok mentén keletkező hatalmas adatmennyiségből nyert hasznos információkat. A nagyadat-típusú analitikát a kiegészített valósággal (augmented reality, AR) ötvöző megoldás például a gyártósorok mellett a padlóra vetíti a gépek tervezett és valós teljesítményét bemutató adatokat. A Brother pedig olyan AR-szemüveget jelentett be a Hannoverben, amely a logisztika, illetve az egészségügy területén dolgozók munkáját segítheti a valós környezet elé vetített információkkal.

A CeBIT, amelyen idén 70 országból mintegy 3300 vállalat állított ki, jövőre március 20-24. között várja az érdeklődőket Hannoverbe.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.