Hirdetés
. Hirdetés

Digitális lehetőségek és kihívások várnak az európai gyártókra

|

Egy új jelentés ajánlásokat is tartalmaz az ügyfélközpontú digitalizációs stratégia kidolgozásához és vállalati szintű megvalósításához.

Hirdetés

A stockholmi székhelyű Copperberg digitális kereskedelemmel foglalkozó kutatócég, valamint az Intershop és az Evident e-kereskedelmi cégek 50 európai gyártó körében végzett felmérése szerint a digitális kereskedelmi stratégia kidolgozásának vagy bővítésének útjában álló két legnagyobb akadály a regionális piaci ismeretek hiánya (38%) és a szervezet felsővezetői támogatásának hiánya (34%). A Copperberg-felmérés szerint azonban a B2B e-kereskedelem bevezetésének vagy bővítésének legfőbb prioritása a vásárlás kényelmét növelő digitális önkiszolgálás fejlesztése (62%).

A gyártók 2022-ben akár 20 százalékkal többet fognak befektetni digitális átalakulásukba, hogy megfeleljenek a modern B2B ügyfelek elvárásainak és kiaknázzák az új üzleti potenciált. Ez az egyik legfontosabb megállapítása a "The Voice of Digital Leaders in Manufacturing 2022: E-Commerce and Digital Adoption" című jelentésnek.

Hirdetés

"A válaszok kiemelik, hogy a gyártóknak be kell fektetniük a megfelelő technológiákba és növelniük kell az emberi erőforrásokat, hogy tovább optimalizálják a B2B vásárlói élményt és hosszú távon globálisan versenyképesek legyenek" - hangsúlyozta Lisa Hellqvist, a Copperberg ügyvezető igazgatója.

A kutatás legfontosabb megállapítások a következők voltak:

Az európai B2B gyártók akár 20 százalékkal többet fognak befektetni digitalizációs kezdeményezéseikbe. Akár 71 százalékuk erősen ambicionálja, sőt néhányan (24%) kifejezetten arra törekszenek, hogy a digitalizáció révén piacvezetővé váljanak. Az 56 százalékuk létrehozta a vállalat egészére kiterjedő digitális stratégia és ütemterv alapvető struktúráit.

A felmérésben részt vevő válaszadók többsége olyan megoldások bevezetését tervezi, amelyek az értékesítési folyamat egyszerűsítésére irányulnak mind a szervezet, mind az ügyfelek számára. A 36 százalék CPQ (árajánlat konfigurálási) rendszereket kíván bevezetni az összetett termékek értékesítésére, valamint kényelmes önkiszolgáló funkciókat kínáló digitális ügyfélportálokat, a 37 százalékuk pedig adatplatformokba kíván beruházni.

Herbert Pesch, az Evident digitális ügynökség alapítója elmondta: "Sikerült elérnünk, hogy ez a jelentés különbözzön a többitől. Személyessé tettük! A digitális vezetők számos nyitott kérdésre adtak átfogó választ. Ezek nagyszerű betekintést nyújtanak abba, hogy ezek a vezetők hogyan kezelik személyesen a B2B digitális kereskedelem világának számos kihívását, és néha hogyan küzdenek azokkal." A jelentés ajánlásokat is tartalmaz az ügyfélközpontú digitalizációs stratégia kidolgozásához és vállalati szintű megvalósításához.

A tanulmány ingyenesen letölthető >>>

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.