Hirdetés

Élményszerzés okosan

|

Unja már, hogy a csapból is az ügyfélélmény folyik? Az SAP jó hírrel szolgál: munkavállalói élményt kezelő alkalmazásokkal ír új fejezetet a HR történetébe. A cég jubiláris, sorrendben harmincadik éves konferenciáján debütált az S/4HANA intelligens elhatárolás-menedzselő képességgel és pénzügyi adatokat gyűjtő robotokkal érkező friss kiadása is.

Röpke három hónappal azt követően, hogy 8 milliárd dollárért felvásárolta az élménykezelő (Experience Management, XM-) szoftvereket szállító Qualtricset, az SAP tíz új alkalmazást jelentett be, amelyekkel a vállalatok a megítélésüket leginkább befolyásoló négy alapélményt - az ügyfél-, az alkalmazotti, a beszállítói és a márkaélményt - javíthatják az interakciókból származó élményadatok és az üzleti rendszerekben kezelt üzemadatok összekapcsolásával.

Az SAP szerint az X (experience) és az O (operational) adatok folyamatos és együttes elemzésén keresztül a szervezetek az eddiginél pontosabb képet alkothatnak az érintett felek viszonyulásában, véleményében, érzelmeiben és szándékaiban, valamint az üzlet teljesítményében bekövetkező változások összefüggéseiről, így termékeik, szolgáltatásaik és folyamataik finomításával hangolhatják kedvezőre a nekik szerzett élményt. Az Orlandóban májusban megtartott SAPPHIRE NOW konferencián bemutatott tíz új alkalmazás közül négy az ügyfél-, három az alkalmazotti élmény (CX és EX) javítását célozza, további három pedig a piackutatást szolgálja. Segítségükkel a vállalatok a begyűjtött X-adatokat olyan üzleti alkalmazásokba vihetik be közvetlenül, mint az SAP CRM-, ERP- és HCM-rendszerei.

Hirdetés

EX az új CX
Élménygazdaságban élünk, amelyben az egyik szervezet céltudatosan élre tör, míg a másik értetlenül nézi, hogy lemarad a versenyben, mondta a konferencián tartott előadásában Ryan Smith, a Qualtrics társalapító vezérigazgatója. A győzteseket az különbözteti meg a többiektől, hogy pontosan kiolvassák az X és az O adatok összefüggéseiből, mi miért történik a vállalatnál, és azonnal megértik, mit kell tenniük az átütő üzleti eredmények eléréséhez.

A most bejelentett alkalmazások az üzleti rendszerek felé kialakított integrációval végponttól végpontig ívelő XM-platformot alkotnak, amelyen a vállalatok folyamatosan üzleti adataikhoz és folyamataikhoz mérhetik az élményadatokat, így nemcsak a rejtett összefüggéseket tárhatják fel, hanem azonnal észlelhetik a kirajzolódó trendeket, és automatikus ajánlások alapján máris intézkedhetnek, hogy a hibákat javítsák, illetve erősítsék, ami jól működik. Mindez gyakrabban visszatérő, többet költő és kedvező tapasztalataikat szívesen megosztó ügyfeleket, többet teljesítő alkalmazottakat eredményez, akik munkájukkal vonzó vállalati kultúrát és megnyerő márkát képviselnek, mondták az SAP előadói.

Hirdetés

Hatékony felhőalapú megoldást ad például az SAP C/4HANA alkalmazáscsomagjában megjelenő Experience Management, amellyel a vállalatok az értékesítés, a marketing, a kereskedelem és a vevőszolgálat területén javíthatják ügyfeleik élményét döntéseik és márkahűségük kedvező befolyásolásához. Az alkalmazotti élmény kezelésére szolgáló három XM-megoldás (SAP Qualtrics Employee Engagement, Employee Lifecycle és Employee Benefits Optimizer) pedig közvetlenül az SAP HR-rendszereibe épül, hogy a foglalkoztatás teljes időtartamán keresztül gyűjtött adatokkal segítse a vezetőket a munkavállalói igények jobb megértésében, a legtehetségesebb szakemberek megszólításában, megnyerésében és megtartásában, képességeik további kibontakoztatásában.

Napjaink kiélezett piaci versenyében az élmény döntő tényező, mert az üzlet sikere az embereken múlik, mondta a konferencián Greg Tomb, a felhőalapú HCM-szolgáltató SAP SuccessFactors elnöke. Az üzlet teljesítménye egyértelműen összefügg a szervezetet megélő emberek élményével, elkötelezett, motivált és egészséges munkaerő nélkül egyetlen vállalat sem pályázhat győzelemre.

Hirdetés

Robotok a vállalatirányításban
S/4HANA gépi memóriában futó (in-memory) adatbázisra optimalizált és felhőalapú vállalatirányítási megoldását továbbfejlesztve az SAP megkönnyítette a mesterséges intelligenciára (AI) épülő és a robotikus (robotic process automation, RPA-) képességek hozzáadását, az alkalmazások testre szabását is, hogy a vállalatok a folyamatok automatizálásával és pontosabb előrejelzések készítésével érhessenek el jobb üzleti eredményeket.

Az SAP S/4HANA Cloud májusban megjelent 1905-ös kiadása így már száznál több használatra kész AI- és RPA-funkciót tartalmaz, és újabb lépéssel viszi közelebb a német szoftvercéget tavaly megfogalmazott céljához, amely szerint három év leforgása alatt a vállalatirányítási rendszerben végzett manuális feladatok 50 százalékát automatizálná. A mostantól elérhető új képességek közé tartozik például az elhatárolások intelligens kezelése, amely a beszerzési megbízások adatainak automatikus átalakításával gyorsítja fel a könyvek zárását. Egy további funkció a szabad szöveges adatbevitel során előforduló hibák automatikus osztályozásával és a potenciálisan téves beírásra figyelmeztetve javítja az adatminőséget, továbbá automatizált folyamat gyűjti ki a levelezésből, hitelesíti és tölti fel a pénzügyi naplóba kerülő adatokat is.

A negyven országban támogatott és huszonkét nyelven elérhető ERP-megoldás AI-képességeivel a vállalatok pontosabb szimulációkat készíthetnek. Így például 40 százalékkal gyorsabban léphetnek piacra előfizetéses vagy használatalapú elszámolásra épülő kereskedelmi ajánlatokkal, és 10-20 százalékkal rövidebb átfutással szabhatják testre termékeiket, szolgáltatásaikat, amelyeket azután teljes életciklusukon keresztül könnyebben karban tarthatnak, mondta az SAP. Mindezt az SAP Analytics Cloud és az S/4HANA eddiginél szorosabb integrációja támogatja, amit a szoftvercég szintén a konferencián jelentett be.

Hirdetés

90 nap alatt a felhőben
Már csaknem 11 ezer vállalat használja világszerte a felhőalapú S/4HANA megoldást, amelyhez az SAP egy új, migrációt megkönnyítő szolgáltatáscsomagot állított össze. Az S/4HANA Adoption Starter Engagement a tervezés és a felkészülés korai szakaszában segíti a szervezeteket, így azok 90 napnál rövidebb idő alatt a felhőbe léphetnek vállalatirányításukkal.

Ismertette az üzleti innováció további felpörgetését célzó terveit is az SAP Orlandóban. Még az idén 99,9 százalékra emeli az S/4HANA Cloud szolgáltatási szerződésbe (SLA-ba) foglalt rendelkezésre állását, 2020-tól pedig áttér a felhőalapú megoldás havi frissítésére, hogy még biztosabban irányíthatóvá tegye az új funkciók aktiválását. Az S/4HANA Cloud az év harmadik negyedében a Google, negyedik negyedében az Alibaba felhőplatformján is elérhetővé válik, majd a tervek szerint a jövő évtől az Amazon Web Services és a Microsoft Azure felhőjében is futni fog. Az S/4HANA Cloud és S/4HANA vállalatirányítási megoldáshoz bővítményeket készítő szervezetek az új SAP Cloud SDK fejlesztőkészlet Java és JavaScript nyelvekhez elérhető eszközeivel szabhatják testre és kapcsolhatják össze alkalmazásaikat és folyamataikat.

A HANA Cloud Services technológiájára épülő új termékeket és szolgáltatásokat is bejelentett az SAP. Júniusban várhatóan már elérhető lesz az SAP Intelligent Robotic Process Automation (RPA-) szolgáltatás, amely az SAP Data Hub és Leonardo Machine Learning Foundation megoldásait integrálja az üzleti folyamatok automatizálásához, az adatok és a gépi tanulás életciklusának kezeléséhez. Az SAP Data Warehouse Cloud felhőalapú adattárház-megoldás egyelőre béta-változatában próbálható ki, az érdeklődő vállalatok pályázhatnak a részvételre a programban. Az OpenTexttel meglévő partneri együttműködését kibővítve az SAP emellett nagyvállalati szintű dokumentumkezelő (document-management-as-a-service, DMaaS-) szolgáltatás bevezetésére is készül felhőplatformján.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.