Hirdetés
. Hirdetés

Humán erőforrás napjainkban

|

A 2003-ban alakult BCS az SAP HCM modulok implementációja és fejlesztése során komoly ismereteket szerzett a HR-folyamatok és -megoldások működéséről. Ezt a tudást felhasználva, egyben új alapokra helyezve alakult ki a cég SAP SuccessFactors csapata.

Hirdetés

Beszélgetőpartnerünk, Tass Zoltán ügyvezető igazgató, partner a napjainkra jellemző HR-trendekbe és kihívásokba avatja be az olvasókat.

Hirdetés
          

Computerworld: Minek köszönhető, hogy az SAP SuccessFactors a legsikeresebb SAP felhőmegoldás?           

Tass Zoltán: Ennek szerintem két fő oka van. Egyrészről, eleve nagyon jó a termék, ráadásul az SAP Employee Centrallal új dimenzióba helyezte a SuccessFactorst, óriási addicionális potenciált adva neki. Másrészt a felhőmegoldások jó része tevékenységspecifikus, a SuccessFactorsra ezzel szemben a világ összes vállalatának szüksége van.           

CW: Vannak-e "kész" válaszaik a különböző generációk és munkavállalói csoportok eltérő attitűdjeire?           

TZ: Ez a kérdés a munkavállalói életciklus minden lépésénél felmerül. Például a toborzási folyamatban a különböző csatornákon más-más korcsoportok érhetők el, más-más szempontokat vesznek figyelembe a pályázók. A kiválasztást követően a beléptetési folyamatban a legtöbb vállalat ma már arra törekszik, hogy minél több információt közvetítsen a leendő munkavállaló felé, megkönnyítve ezzel a munkába állást követő időszakot. A SuccessFactors rendszerrel a belépéshez szükséges valamennyi információt a munkavállaló saját maga tölti fel a rendszerbe, a HR klasszikus adatrögzítő szerepe ezzel ellenőrző szerepre módosul, nagyobb hangsúlyt kap az informálás, a leendő munkatársak és vezetők bemutatása, a vállalati szabályzatok megismertetése az új belépővel.

Tass Zoltán ügyvezető igazgató, partner, BCS Consulting           

Ami a képzéseket illeti, egyértelműen ezek online formája terjed, ugyanakkor például a gyártóvállalatoknál a betanulás sok esetben a gépek, a gyártósor mellett zajlik. A SuccessFactors e téren is új megközelítést takar: a munkavállalók részére felhatalmazást, nagyobb szabadságot ad, hogy fejlesztésük érdekében maguk válasszák ki a megfelelő tréninget, konzultálva a vezetőjükkel. Komoly feladat még a képzéssel kapcsolatos adatok rögzítése, nyilvántartása, szükség esetén a certfikációk visszakeresése - az iparvállalatok esetében az EBK-szabályoknak megfelelés ma már a működés alapvető feltétele.           

Markáns különbséget látunk a teljesítménymenedzsment területén is. A fiatal generáció várja, sőt elvárja, hogy folyamatos visszajelzést kapjon vezetőitől, míg az érettebb korúak gyakran "nyűgként" élik meg az értékelési folyamatot. A SuccessFactors lehetőséget ad az ilyen problémák áthidalására.           

A HR számára a jövő nagy lehetősége lesz, hogy a munkavállalókról rendelkezésre álló sokrétű információt további eszközökkel elemezze, ne csak statikus riportok formájában, hanem a nagymennyiségű adatban összefüggéseket, adatkapcsolatokat találva. Ez lehetővé teszi majd például a potenciálisan kilépésre készülő munkatársak, vagy az utódlástervezési programokba bevonni érdemes kollégák azonosítását.           

CW: Mennyiben képvisel egyedi szemléletet az SAP SuccessFactors?   

TZ: A korábbi SAP HCM on-premise megoldásokban jellemző volt a szigorú, bizonylatokon alapuló adatrögzítés. A SuccessFactors rendszer önkiszolgáló koncepciója együttműködésen alapul. A munkavállalót "beengedi" a rendszerbe, felhatalmazza bizonyos adatok, információk rögzítésére, lehetővé teszi, hogy engedélyezési folyamatokat indítson el, akciókat kezdeményezzen. Ez a koncepció markánsan megváltoztatja a HR-terület szerepét, valamint a HR és a munkatársak viszonyát, de éppen ez áll a sikerek mögött.           

CW: Számos nagyvállalat tér át az SF központi moduljára, az Employee Centralra. Mi a motiváció a gyakorlatilag azonos funkcionalitású on-prem megoldás kiváltása mögött?           

TZ: A vállalatirányítási rendszerek azt az alapvető igényt szolgálják ki, hogy a vállalati menedzsment kézben tartsa az egyre bonyolultabb és nagyobb gazdasági szervezeteket. Az SAP rendszerek megjelenése és használata lehetővé tett számos olyan, korábban nem ismert költséghatékony működési modellt, mint - sok egyéb mellett - az országokon és jogi egységeken átnyúló, kiszervezett HR-adminisztráció. Ezek a megoldások mára az egész világon elterjedtek, de a vállalatcsoportok még mindig küzdenek kiterjedt és heterogén szervezeteik egységes működésével, illetve annak hiányával. Ezt szerintem mindenki megtapasztalhatta, aki dolgozott már ezer főnél több alkalmazottat foglalkoztató vállalatnál.           

Az SF EC tökéletes választ ad a globális cégek egységes HR-adminisztrációjának megvalósítására. Eddig a legnagyobb cégek úgy építették az egész szervezetüket lefedő - ennek megfelelően kontinenseket átfogó - HR-adatbázisukat, hogy a lokálisan kialakított elsődleges rendszerből gyűjtötték össze a dolgozói és szervezeti adatokat. A SuccessFactorsszal a dolgok megfordulnak. A "mesterrendszer" az Employee Central, amely globálisan kezeli a szervezetet és a cég összes munkavállalóját. Ebből táplálkoznak a lokális (ország- vagy régióspecifikus) rendszerek, ahol a bérszámfejtés és egyéb helyi adminisztrációs funkciók kapnak helyet.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.