Hirdetés
. Hirdetés

Alagúton át a fénybe, avagy a CIO teendői 2021-ben

|

Nagy zűrzavar és bizonytalanság körülményei között próbálnak az IT-vezetők rájönni, hogy a technológiával miként segíthetik vállalatukat jövőbeni növekedéshez, miközben itt és most a szervezet állóképességét is erősíteniük kell. Az IDC ehhez tíz kulcsfontosságú intézkedés napirendre tűzését tanácsolja előrejelzésében.

Hirdetés

A világjárvány az IT-vezetőket is hőskölteményeket idéző próbatételeknek vetette alá, és a nehézségekből kivezető út még hosszan kanyarog előttük. A kilábalás ráadásul nem a megelőző állapothoz való visszatérést jelenti, sok vállalatnak ugyanis alapjaitól újra kell értékelnie egész tevékenységét, és eldöntenie, milyen területen és modellben, hogyan működjön a továbbiakban, hívta fel a figyelmet előrejelzésében (IDC FutureScape: Worldwide CIO Agenda 2021 Predictions) az International Data Corporation.

Digitális infrastruktúra támogatja a modern vállalatok működését minden vonatkozásban, ezért az infrastruktúra fejlesztését és üzemeltetését irányító IT-vezetőkre döntő szerep hárul a kilábalásban, az új normalitás megtalálásában is, miközben megszokott napi feladataikat is el kell látniuk. Előrejelzésében az IDC ezért konkrét lépéseket vázol fel, amelyeken keresztül az informatikai vezetők a technológia segítségével egyszerre erősíthetik a vállalatok alkalmazkodó- és állóképességét.

Tíz döntő lépés

Bár a technológia változatlanul kulcstényező mindebben, az IDC rávilágít, hogy az ember legalább ennyire fontos, a vállalatoknak az érintett felek egészségét, biztonságát és jólétét is védeniük, támogatniuk kell a bizalom és a lojalitás erősítéséhez, mert mostantól ez is nélkülözhetetlen lesz az üzleti sikerhez. Az elemző a következő tíz lépést, területet ajánlja az IT-vezetők figyelmébe 2021-es napirendjük összeállításához.

  1. AIOPS: 2022-re az IT-vezetők 65 százaléka digitális megoldásokkal, adat-, AI- és biztonsági technológiákkal fogja támogatni a frontvonalon dolgozó kollégákat a gyors változások kezeléséhez szükséges döntéshozásban, nagyobb hatékonyság és alkalmazkodóképesség elérésében.
  2. Kockázatok: A jövő évben az informatikai vezetők 30 százaléka nem tud majd megfelelő adaptív megoldást kialakítani az elharapózó kibertámadások, a zavargások, kereskedelmi háborúk és hirtelen bedőlések okozta változások kezeléséhez, így a vállalat iránti bizalom is meginoghat, elbizonytalanítva az ügyfeleket.
  3. Technológiai adósság: Az IT-vezetők 70 százaléka 2023-ig küzd majd a világjárvány idején felhalmozott technológiai adóssággal, ami nemcsak a költségvetést fogja terhelni, hanem az agilitást is visszafogja, így sok vállalatot "rákényszeríthet" a felhőmigrációra.
  4. CIO szerepkör: A járványt kísérő globális válságban 2023-ra az IT-vezetők 75 százaléka a vállalati döntéshozás lényegi szereplőjévé lép elő, mivel az üzlet kilábalása és újragondolása során a digitális infrastruktúra válik az üzlet "operációs rendszerévé".
  5. Automatizálás: A biztonságos, elosztott munkakörnyezet támogatásához 2024-re az informatikai vezetők 50 százaléka felgyorsítja vállalatánál a robotizációt és az automatizálást, a munkaerő gépi kiterjesztését, ami a változáskezelést is kikényszeríti.
  6. Gördülő válság: Az IT-vezetők irányításával működő kríziskezelő központok 2023-ra a vállalatok 65 százalékánál állandó szervezeti egységgé válnak, és rugalmas költségkeretet kapnak, hogy a digitális infrastruktúrán keresztül erősítsék az üzlet állóképességét a különféle válsághelyzetekben.
  7. CX, az ügyfélélmény: 2025-re az IT-vezetők 80 százaléka az üzletágakkal együtt intelligens megoldásokat vezet be, amelyekkel a vállalatok észlelik, elemzik és előrejelzik ügyfeleik viselkedését, hogy exkluzív élményt szerezhessenek nekik, és erősíthessék márkahűségüket.
  8. Low/NoCode: Ugyancsak az évtized közepére az IT-vezetők 60 százaléka a kódírást minimalizáló low/no-code fejlesztőeszközök használatához szükséges feltételeket, kormányzást is kialakítja vállalatánál, hogy növelje az informatikai és az üzleti oldal hatékonyságát, gyorsítsa a szoftverszállítást és erősítse az innovációt a szervezet egészében.
  9. Vezérlőrendszerek: Öt éven belül az IT-vezetők 65 százaléka az ökoszisztéma, az alkalmazáskörnyezet és az infrastruktúra szintjén is vezérlőrendszereket vezet be az együttműködés, a rugalmasság, a méretezhetőség, a hordozhatóság és a válaszadó képesség fokozásához.
  10. Megfelelés: 2024-re az IT-vezetők 75 százaléka az alkalmazottak egészségi állapotát, jólétét, munkavégzési helyét bemutató adatok kezelésében is új feladatokat és felelősséget kap, hogy vállalatát segítse a megfelelési követelmények teljesítésében.

Napirenden a kilábalás

Nagy zűrzavar és bizonytalanság körülményei között kell az informatikai vezetőknek felismerniük, hogy a technológia által miként segíthetik vállalatukat jövőbeni növekedéshez, miközben a szervezet állóképességét is erősíteniük kell, mondta Serge Findling, az IDC IT Executive Programs alelnöke, aki egy webináriumon ismertette a 2021-es CIO-napirendet. - Tíz előrejelzésünkben a kulcsfontosságú intézkedéseket mutatjuk be, amelyekkel az IT-vezetők mindkét fronton sikerrel helytállhatnak.

Az igény szerint visszajátszható webinárium az IDC negyvenrészes FutureScape online sorozatának része, amely az elemzőcég különböző technológiai és alkalmazásterületekre adott előrejelzéseit mutatja be.

Hirdetés

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.