Hirdetés
. Hirdetés

Egy szervezeten belül jól és rosszul is elsülhet a digitalizáció - egyszerre

|

Nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal: egy új tanulmány szerint sok helyen komoly egyenetlenségek vannak a fejlesztésekben. Míg az egyik részleg a legkorszerűbb eszközöket használja, míg a másik öröklött megoldásokkal vesződik.

Hirdetés

Nagyon sok cikk született már a vállalatok digitális átalakulásának szükségességéről, az idei járványhelyzet alatt pedig pláne. Az ilyen írások mind egyetértenek abban, hogy digitalizálni, fejleszteni és fejlődni nagyon is fontos, viszont arról jóval kevesebb szó esik, hogy bizony már akár egy többfunkciós KKV esetében sem lehet egy kalap alá venni az egész céget, hanem bizony minden egyes részlegre, tevékenységre kiterjedően kell odafigyelni az átalakulásra. 

Hirdetés

Tehát az egy dolog, hogy a különböző vállalkozások nem ugyanott tartanak a digitalizálás folyamatában, de egy Harvard Business Reviewban közzé tett friss tanulmány szerint még egyazon szervezeten belül is komoly eltérések mutatkozhatnak a digitalizálás mértékében.

Az Accenture kutatói által megvizsgált cégek kétharmadánál az ideálistól eltérő arányban vannak jelen felhő alapú, és a helyben telepített (on-premise) rendszerek. A helyzetet bonyolítja, hogy míg egyes részlegek, például a marketingesek korszerű eszközökkel dolgoznak, az IT-csapatok energiáját leköti az öröklött megoldások üzemeltetése és karbantartása, így nem tudják kellően támogatni és továbbfejleszteni az élvonalbeli rendszereket.

Egy tavaly IDC-tanulmány szerint a technológiai kiadások több, mint fele (59 százalék) az IT-költségvetésből származik, a maradék azon kívülről, utóbbi azonban gyorsabb ütemben, évi 6 százalékkal növekszik, míg az IT-részlegek kiadásai csak 3 százalékkal, és sok helyütt komoly egyenetlenségek vannak a technológiai fejlesztésekben. A tanulmány szerint ennek a problémának a legfőbb ellenszere a szervezeten belüli kommunikáció és a fokozott együttműködés.

A kutatók egy olyan cég esetét hozzák fel példának, amelyik szinte fuldoklott az évtizedek alatt öröklött IT-megoldások súlya alatt: IT költségvetésének 80 százaléka saját múltjának javítgatására ment el, és csupán 20 százalék az innovációra. De megtalálták a megoldást: vertikális, modern működési modellre tértek át, amelyben az üzleti szakértők és a mérnökök közös csapatokat alkotnak, és felgyorsították az átállást a felhőre, ami lehetővé teszi, hogy a vállalaton belül minden csapat egyformán hozzáférhessen a fejlett automatizálási eszközökhöz.

Mindez így leírva persze már telejsen egyértelmű, de azért érdemes mindenkinek végiggondolnia a cégnél, hogy vajon minden egyes részleg ugyanannyira részesül a digitális átalakítás "áldásaiból", vagy sikerült csak fél futócipőt adni a vállalat egyik lábára, míg a másikon még mindig szakadt strandpapucs klaffog?

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.