Hirdetés
. Hirdetés

Olcsó és kompakt lesz az első európai Tesla

|

Már javában épül a Tesla berlini autógyára, a Berlin Gigafactory, ahol nagy szériában készítenek majd elektromos járműveket. Az ide szánt Musk-modell elérhetőbb áron érkezik - de ezt értsük Musk-mércével, ne számítsunk arra, hogy egy használt F Astráért megkapjuk.

Hirdetés

A cseppet sem fellengzős Berlin Gigafactory néven már javában épül a Tesla német autógyára, ahol nagy szériában készítenek majd elektromos járműveket. A cég vezére, Elon Musk elárulta, hogy itt nem az eddig ismert típusok készülnek majd, hanem kifejezetten az európai piacra terveznek és gyártanak majd modelleket. Az első ilyen a kisebb méretű európai parkolók miatt jó eséllyel egy csapott hátú, kompakt modell lesz.

Hirdetés

Musk még szeptemberben jelentette be, hogy Berlinben és Sanghajban tervezik az új Teslákat, amelyeket olcsóbb szegmensbe szánnak - persze ez csak annyit jelent, hogy a 25 ezer dolláros szint alá kerülnekIdáig az összes Teslát a kaliforniai Hawthorne-ben tervezték, vagyis a németországi és kínai tervek komoly váltást jelentenek a gyártó stratégiájában.

Musk szerint a berlini modellnek azt az üzenetet kell továbbítania, hogy a Tesla megfizethető autókat gyárt. Musk tisztában van vele, hogy Európában kisebbek a parkolók, mint az Egyesült Államokban, ezért az első itteni Teslának ehhez kell alkalmazkodnia. Amikor munkatársakat keresett a gyárba, azzal az ígérettel csábította az európai tervezőket és mérnököket, hogy nem a méretesebb a Model Y-t kell lemásolniuk, hanem gondolkodjanak akár teljesen új irányokban. Mivel a belső piackutatás szerint Európában szeretik a kompakt autókat, Musk elképzelhetőnek tartja, hogy a berlini tervezésű Tesla is ilyen lesz.

Az amerikai szokásokhoz képest egyébként valóban igaza van a statisztikáknak, hiszen az óceán túlpartján még a hatalmas benzinzabálókra méretezték az utakat és a parkolókat, Európában azonban nem annyira az amerikai modellek terjedtek el, hanem egyrészt az itt gyártott autók, másrészt a japán, és később egyéb távol-keleti modellek, amelyek méreteihez alkalmazkodott az infrastruktúra is. Musk maga is vezetett egy Model X-et Berlinben, és megtapasztalta, milyen nehéz beparkolni vele. Olyan autót szeretne gyártani cégével, ami megfizethető, és megfelel az itteni életstílusnak, tehát ilyen konstrukciót vár az itteni tervezőktől.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.