Hirdetés

Krízis mint fejlődési lehetőség? Így lehet a válság a növekedés motorja!

|

A nagy felismerések általában nem békeidőben jönnek egy szervezet életébe. A krízishelyzet lökést adhat a régóta halogatott változások véghezviteléhez folyamatfejlesztés területén.

Hirdetés

A bezárkózás nem csak nehézséget okozott azzal, hogy a legtöbb szervezetet kibillentette a megszokott egyensúlyi helyzetéből, de egyben lehetőséget is teremtett, hogy folyamatainkat közelebbről szemügyre vegyük, felszabaduló erőforrásainkat pedig növekedésre fordítsuk.

Kulcsfontosságú a csapatmunka és a folyamatfejlesztés

Kutatások szerint a hatékonyságnövelés fő tényezői közül

  • a csapatmunka 10 százalékkal;
  • az eszközök és a tőke 35 százalékkal;
  • míg a folyamatok fejlesztése 50 százalékkal járul hozzá az üzleti eredmények javulásához.

Most, hogy a világ lassan újra kinyílik, a cégvezetők is fordulóponthoz érkeztek: választhatnak, hogy folytatják ott, ahol abbahagyták, vagy erőforrásaik optimalizálásával előnyt kovácsolnak a krízisből. Növekedési lehetőség a belső folyamatok automatizálásában és a csapatmunka összehangolásában rejlik.

Az erőforráspazarlás vége

Egy megfelelő projektmenedzsment eszköz bevezetése egyszerre javítja a csapatmunkát és a belső folyamatokat.

"Minden cégnek mérlegelnie kell, hogy milyen rendszert választ saját belső folyamatai követésére. A Jira szoftvert testreszabhatósága miatt a riportokat ellenőrző csúcsmenedzserek ugyanúgy kedvelik, mint feladatokat kiosztó középvezetők, az agilis folyamataikat menedzselő szoftverfejlesztők, vagy akár az ügyfeleiket kezelő értékesítők" - mondja Nagy Gábor, a MORESIMP Kft Atlassian üzletágának vezetője, aki már számos KKV és multinacionális vállalat folyamat- és költségoptimalizálási projektjét segítette.

A Jira az online feladat- és projektkezelő szoftverek éllovasaként lehetővé teszi, hogy egyetlen felületen kezeljük az összes ügyet és kapcsolódó információt. Lehetőség nyílik a feladatok egyszerű kiosztására, a státusz követésére; egyértelműek lesznek felelősök és felelősségi körök. A szoftver segítségével átláthatóvá válik a munkaidőráfordítás emberenként és projektenként, mindez pedig rávilágít a szervezet erőforrást pazarló területeire is.

Automatizált munkafolyamatok

A Jira erőssége azonban az automatizálható és testreszabható munkafolyamatokban rejlik, mely során akár egy komplex CRM rendszer előnyeit is élvezhetjük, mert lehetőség nyílik például:

  • saját értékesítési folyamat kialakítására, ahol az egyes csapattagok csak indokolt esetben vonhatók be a feladatba, ami fontos költségcsökkentő tényező;
  • teljesen automatizált rendszer létrehozására, ahol a feladatokat senki sem felejti el, így a nemteljesítés kockázata jelentősen csökkenthető;
  • ügyféljogosultsági szintek beállítására, hogy a bizalmas információkhoz csak az illetékesek férjenek hozzá;
  • a teljes projekt - feladatok és részfeladatok - követésére és kontrollálására.

A szoftverbevezetés sikere a menedzsment és a csapattagok segítőkész hozzáállásán éppúgy múlik, mint a megfelelő eszköz és a rutinos beszállító kiválasztásán vagy akár a projektet követő támogatáson (új belépők képzése, gyors válaszidő, rendszerüzemeltetés).

Bár önmagában egyetlen eszköz sem jelent gyógyírt a szervezet rendszerszintű problémáira, de a bevezetés kezdeményezhet olyan változásokat - például a belső folyamatok átgondolását vagy a csapatmunka összehangolását -, melyek hosszú távon növelik az üzlet hatékonyságát. A tét pedig óriási: gyors erőforráségetés vagy stabil fenntarthatóság.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.